کد خبر : 42436
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398- 57: 11

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

برگزاری نشست‌های کتابخوان به رشد فرهنگ عمومی کمک می کند

برگزاری نشست‌های کتابخوان به رشد فرهنگ عمومی کمک می کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری بیش از هزار نشست کتابخوان در این استان، گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوان به رشد فرهنگ عمومی کمک می کند.

به گزارش گیلانستان پریسا کرمی دوشنبه در نشست کتابخوان نویسندگان شهرستان رشت که در اداره کل کتابخانه‌های گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از رسالت‌های این اداره کل است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به یک گفتمان در سطح جامعه تبدیل شود.

کرمی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته برگزاری نشست کتابخوان با موضوعات مختلف به یک فرهنگ در استان گیلان تبدیل شده است، افزود: این نشست‌ها از سال ۹۴ در استان گیلان برگزار شده که شرکت کنندگان در آن تعداد زیادی کتاب با موضوعات مختلف به حاضران معرفی کرده‌اند.

وی برگزاری نشست‌های کتابخوان در زمینه فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مطالعه تأثیرگذار بوده است، گفت: بیش از هزار نشست کتابخوان از سال ۹۴ تاکنون در استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ادامه داد: اشتراک گذاری کتاب یکی از مهم‌ترین اهداف این نشست‌ها است که به رشد فرهنگ عمومی جامعه کمک خواهد کرد.

وی به برگزاری نشست‌های کتابخوان باموضوعات کتابخانه ای، دانش آموزی، دستگاه‌ها، مدیران، کودک و نوجوان، دفاع مقدس، آسیب‌های اجتماعی و بانوان اشاره کرد و افزود: اداره کل کتابخانه های گیلان برنامه‌ریزی مدونی برای ادامه این نشست‌ها در شهرها و مناطق استان گیلان در نظر دارد.

کرمی در ادامه کتاب «آب هرگز نمی میرد» خاطرات سردار شهید محمد سلگی به روایت سردار حمید حسام را به حاضران در این نشست معرفی کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار