کد خبر : 102351
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402- 14: 14

مدیرکل صمت گیلان خبر داد؛

برگزاری ۴۰ مزایده برای معادن راکد گیلان در سال جاری

برگزاری ۴۰ مزایده برای معادن راکد گیلان در سال جاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری ۴۰ مزایده برای معادن راکد این استان در سال جاری خبر داد و گفت: نظارت بر معادن دور افتاده گیلان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری صبح سه شنبه در بازدید از پروژه‌های معادن دور افتاده در ارتفاعات دیلمان، پیرکوه و گرماور و چاکرود اظهار کرد: هرگونه برداشت معدنی بدون حضور مسئول فنی غیرقانونی است در برخورد با متخلفین حوزه معدن و متجاوزین به انفال دولت قاطع هستیم.

 

وی ضمن تذکر به معدنکاران منطقه با تاکید بر اینکه معادن امانتی در دست بهره‌برداران هستند و دست اندازی به اراضی ملی برای برداشت مصالح معدنی تخلف آشکار است، افزود: هر گونه فعالیت معدنی فاقد مجوز و بدون رعایت چارچوب قوانین معادن تخلف محرز است و متخلفین به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

 

پورحیدری با بیان اینکه تعداد ۵۰ معدن فعال در استان وجود دارد، اضافه کرد: میزان برداشت مواد معدنی از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است.

 

این مسؤول تصریح کرد: معادن؛ صرفاً به صورت امانت در اختیار بهره بردار معدن قرار می‌گیرند که پس از اتمام برداشت صحیح ذخایر معدنی، با پرداخت حقوق دولتی و رعایت سایر ضوابط؛ طبق قانون مجدداً به منابع طبیعی برگردانده می‌شوند.

 

وی با ضمن بیان عدم وجود برخی امکانات لجستیکی و بودجه‌ای جهت نظارت مستمر بر معادن دور افتاده عنوان کرد: علیرغم کمبود تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، نظارت بر معادن دور افتاده گیلان در دستور کار قرار داده‌ایم و با هر فعالیت غیرقانونی در این راستا به شدت برخورد خواهیم کرد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: در حال حاضر ۲۶ معدن غیر فعال در استان وجود دارد همچنین ۳۲ معدن راکد و فاقد بهره‌بردار معدنی داریم و در سال جاری ۴۰ مزایده جهت فعال سازی معادن راکد برگزار گردیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار