کد خبر : 37244
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398- 42: 16

آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی:

بقاع متبرکه باید به قطب کارهای فرهنگی تبدیل شوند

بقاع متبرکه باید به قطب کارهای فرهنگی تبدیل شوند

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه سنت پسندیده جزء‌خوانی قرآن کریم، یکی از کارهای خوب در سطح کشور است، اظهار کرد: بقاع متبرکه باید به قطب کارهای فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت فاطمه اخری(س) رشت با اشاره به اینکه بقاع متبرکه باید به قطب کارهای فرهنگی تبدیل شوند، اظهار کرد: سنت پسندیده جزء‌خوانی قرآن کریم یکی از کارهای خوب در سطح کشور است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شب‌های قدر، شب‌های اظهار ولایت پذیری است، تاکید کرد: ولایت‌پذیری باید با زبان و چشم و دیگر اعضاء ثابت شود.

وی با تاکید بر اینکه احیاء یعنی احیای فکر، عقل و قلب انسان، افزود: قلب باید پاک زیستن را تمرین کند و کسی می‌تواند شب قدر را خوب درک کند که بررسی دقیق به حالات قلب خود داشته باشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه گناهان مانند دیواری، پیرامون انسان را احاطه می‌کنند، تصریح کرد: شب های قدر، شب‌های دیدن حقایق است و کسانی که شب قدر را درک کنند، قلب ماه رمضان را درک کرده‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکمت، انسان را به شناخت و یقین می‌رساند، خاطرنشان کرد: در روایات آمده که گریه بر امام حسین(ع)، فضیلت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نعمت بزرگ خداوند برای مردم است، تاکید کرد: پاک‌ترین خون‌ها برای این امانت بزرگ ریخته شده و این امانت باید حفظ شود و به صاحب اصلی‌اش امام عصر(عج) برسد.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به برخی بی تدبیری‌ها در مسئولین اشاره و اظهار کرد: پیگیری مشکلات اقتصادی و کاستی‌ها در حوزه عدالت از جمله دغدغه ما برای حل مشکلات مردم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه نماینده ولی فقیه در گیلان و بیان کرد: آیت‌الله فلاحتی از زمان حضور در جایگاه نماینده ولی فقیه در گیلان، خود را وقف مدیریت دینی و فرهنگی استان کرده است.

وی استان گیلان را از لحاظ فرهنگی و دینی به عنوان یکی از استان‌های ممتاز در سطح کشور دانست و اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، گیلان باید رتبه اول تا پنجم کشور جای می‌گرفت.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار