کد خبر : 100555
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402- 52: 13

نماینده ولی فقیه در گیلان:

بهای چاپ کتاب برای نویسندگان برجسته کاهش یابد

بهای چاپ کتاب برای نویسندگان برجسته کاهش یابد

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر تشویق نویسندگان برتر تصریح کرد: متولیان اعم از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان‌های ذیربط ، هزینه کاغذ را برای چاپ کتاب‌های نویسندگان برجسته کاهش دهند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در دیدار با روسای ستادی و روسای برخی کتابخانه‌های گیلان بمناسبت پاسداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: مسئولان باید تمام تلاش خود را برای کتابخوان کردن مردم و جوانان بکار گیرند و برای تحقق این موضوع راه حل اساسی پیدا کنند تا دغدغه مردم به چرایی کاهش سرانه مطالعه تغییر یابد.

 

وی اظهار کرد: باید راهکاری برای کتابخوان کردن حرفه‌ای جوانان یافت و دسترسی به کتاب را برای عموم آسان کرد؛ می توان با قرار دادن کتاب در نانوایی‌ها و خطوط اتوبوس‌های واحد ایام فراغت مردم را به بهترین نحو پر کرد.

 

آیت الله فلاحتی ادامه داد: باید در گزینش کتاب‌ها برای در اختیار قرار دادن بین مردم موضوع‌بندی رعایت شود و کتاب‌هایی با عناوین مختلف منطبق با سلایق مردم مانند رمان، کتاب‌های مذهبی و تخصصی در دسترس عامه گذاشته شود.

 

وی تصریح کرد : می‌توان در مدارس و میان دانش‌آموزان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، کتاب توزیع کرد بدون آنکه آزمونی برای آنها در نظر گرفته شود و با بسته‌های تشویقی و حمایتی کتابخوانی را در بین نسل نو نهادینه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بر بهره‌گیری از همه مشوق‌ها برای افزایش سرانه مطالعه مردم تاکید کرد و افزود: برای تشویق مردم به کتابخوانی و ارتقاء جایگاه کتاب از استادان حوزه و دانشگاه در رسانه‌ها بهره مند شوید و نویسندگان خوب و برتر را مورد تشویق قرار دهید.

 

وی بر چاپ زیبای کتاب از سوی ناشران تاکید کرد و افزود: باید از همه امکانات موجود برای کتابخوان کردن مردم بهره گرفت و کتابخانه‌ها و کتابخوانان را مورد حمایت قرار داد.

 

آیت الله فلاحتی در پایان با انتقاد از معماری کتابخانه مرکزی شهر رشت گفت: معماری این کتابخانه برگرفته از معماری سنتی و اسلامی – ایرانی نیست اما باید قدردان زحمات تمام دولت‌ها برای اتمام این پروژه باشیم.

 

سرانه فضای کتابخانه‌ای گیلان کافی نیست

 

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان نیز در این دیدار گفت: با وجود آنکه کتابخانه های استان گیلان از نظر تعداد در زمره استان‌های متوسط رو به بالا کشور محسوب می‌شود اما به لحاظ سرانه فضای کتابخانه‌ای، آمار قابل دفاعی ندارد.

 

یاسر تقوی ادامه داد: در این استان ۸۵ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد ۶۰ کتابخانه شهری، ۲۰ کتابخانه روستایی و ۲ کتابخانه سیار است و سال گذشته پنج هزار و ۸۰۰ برنامه فرهنگی در این کتابخانه ها برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون فعالیت‌های متنوعی در کتابخانه های عمومی گیلان در حال انجام است و کتابخانه ها به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار