کد خبر : 104779
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402- 33: 12

بهره‌برداری از راه‌آهن رشت_کاسپین در انتظار اعلام نظر دفتر رئیس جمهور

بهره‌برداری از راه‌آهن رشت_کاسپین در انتظار اعلام نظر دفتر رئیس جمهور

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افتتاح خط راه‌آهن رشت – کاسپین مستلزم اعلام نظر دفتر ریاست جمهوری است.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، راه آهن رشت _کاسپین که از روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ مراحل ساخت آن آغاز شد و در شهریور ماه سال جاری به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسید و اکنون با فراهم آمدن تمامی شرایط از جمله تامین منابع و ریل‌گذاری این پروژه در وضعیت بسیار خوبی بوده و در حال نزدیک شدن به ایستگاه پایانی است.

از آن‌جا که موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه از شرایط و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ارتباط با آب‌های خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، ایران را به یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین مسیرهای ترانزیتی دریایی، ریلی و حتی هوایی بین‌المللی تبدیل کرده است.

چندی پیش بود که اسدلله عباسی استاندار گیلان در بازدید از راه‌آهن رشت_کاسپین گفت: این پروژه با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران درحال انجام است و در روزهای آینده شاهد تکمیل آن و بهره برداری این پروژه در سفر آیت الله رئیسی به استان گیلان خواهیم بود.

حال امروز موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان می‌گوید افتتاح خط راه‌آهن رشت – کاسپین مستلزم اعلام نظر دفتر ریاست جمهوری است.

طبق گفته‌های فکور، بهره‌برداری از این ۲ طرح مهم بنا به اقتضائات و اهمیت‌شان، دیر یا زود منشا تحولات سازنده‌ای برای زیرساخت‌های گیلان و تبلور ظرفیت‌های نهفته در حوزه حمل و نقل و اقتصاد دریامحور خواهند بود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار