کد خبر : 106650
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403- 57: 11

بهره‌برداری قریب‌الوقع MRI قطب درمانی شرق گیلان

بهره‌برداری قریب‌الوقع MRI قطب درمانی شرق گیلان

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، MRI بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان نصب و راه‌اندازی شده و به‌زودی زیر بار خدمت به مردم خواهد رفت.

به گزارش گیلانستان، بیمارستان ۲۲۶ تخت‌خوابی پرفسور پیروز لاهیجان، قطب درمانی شرق گیلان است و سالانه بالغ بر ۴۸ هزار بیمار به صورت سرپایی و بستری به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان شامل بخش‌های اورژانس، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، جراحی، داخلی، درمانگاه تخصصی، مامائی، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان و … است اما علیرغم شمار بالای مراجعه به بیمارستان، فاقد دستگاه MRI بود.

دستگاه MRI یکی از روش‌های تصویربرداری است که در آن با کمک یک میدان مغناطیسی و امواج کامپیوتری از اعضای بدن بیمار تصویربرداری و بیماری‌ها و مشکلات مختلف در بیماران تشخیص داده می‌شود و این در حالی بود که پیشتر بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان فاقد این دستگاه سرمایه‌ای بود و بیماران مجبور به ارجاع به بخش خصوصی و یا مراکز درمانی مرکز استان بودند.

با تلاش و ممارست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دستگاه MRI بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان دی‌ماه سال گذشته وارد بیمارستان و با پیگیری‌های مستمر با شرکت تولید کننده، اسفندماه سال گذشته نصب و پس از رفع اشکالات و موانع، آماده راه‌اندای شد.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دستگاه MRI در بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان، می‌گوید: این دستگاه تصویربرداری پیشرفته یکی از ضرور‌ترین نیازهای بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان بود که در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت و خوشبختانه مقدمات بهره‌برداری آن نیز انجام شده است.

به گفته وی، توزیع متوازن تجهیزات و امکانات تشخیصی و درمانی در مراکز سلامت‌محور و تمرکززدایی ارائه خدمات سلامت محور از مرکز استان، از مهمترین اهدافی بود که دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مجاب به راه‌اندازی MRI در بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان کرده است.

فیروز سرودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارزش ریالی دستگاه MRI و ملحقات آن را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این دستگاه MRI هلیوم فری فلیپس، از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار استان گیلان قرار گرفته است.

مصطفی گل شکن معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از صرف اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی جهت آماده‌سازی فضای فیزیکی مورد نیاز بخش MRI بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان خبر داده است.

در حال حاضر، دستگاه MRI بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان نصب و آماده راه‌اندازی شده و به گفته اسماعیل علی‌پور رئیس بیمارستان پرفسور پیروز، کاربران آن در حال آموزش و فراگیری فنون و مهارت‌های ارائه خدمت به بیماران و مراجعان هستند.

آن‌گونه که رئیس بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان اعلام کرده، طی سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر نیاز به MRI داشتند که یا به مرکز استان و یا به بخش خصوصی جهت تصویربرداری ارجاع شدند.

روند راه‌اندازی MRI گرچه طولانی و نیازمند ارائه مجوزهای لازم به ویژه توسط شرکت سازنده دستگاه است اما امیدبخش بوده و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا اوایل هفته آینده، بهره‌برداری از آن، آغاز می‌شود.

در دولت سیزدهم، سیر تأمین، تجهیز و راه‌اندازی امکانات، تجهیزات و فضای فیزیکی بهداشتی و درمانی در استان گیلان در سایه ممارست و پیگیری‌های مسئولان نظام سلامت، امیدآفرین است و بی‌تردید در افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم موثر و مثمر ثمر خواهد بود.

پایان پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار