کد خبر : 44084
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398- 48: 10

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

بهره‌مندی۱۳ هزار هکتاری اراضی کشاورزی گیلان از سامانه آبیاری نوین

بهره‌مندی۱۳ هزار هکتاری اراضی کشاورزی گیلان از سامانه آبیاری نوین

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۳ هزار و ۶۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی سنتی و مدرن گیلان تاکنون زیر پوشش سامانه نوین آبیاری قرار گرفته است.

به گزارش گیلانستان شاه نظری در این باره با بیان اینکه  ۱۳ هزار و ۶۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی سنتی و مدرن گیلان تاکنون زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار گرفته است، افزود: در حدود دو هزار و ۷۲۲ هکتار از اراضی باغی و زراعی به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر آبیاری کم فشار اجرا شده است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت دولت از تولیدات داخلی و به ویژه تولیدات کشاورزی گیلان،  امسال اعتبارات مناسبی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به باغت و مزارع تیم استان اختصاص یافت.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای این سامانه آبیاری در باغات و مزارع استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سهم کمک‌های دولت در این بخش تا سقف ۸۵ درصد به صورت بلاعوض است.

وی اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را موجب افزایش  ۸۵ درصد راندمان مصرف آب دانست و ادامه داد: مهم ترین اهداف این قانون حفاظت از خاک و صیانت از آن از نظر فرسایش، حاصلخیزی، قاچاق خاک، تخریب، آلودگی و هر گونه سوء استفاده از آن است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار