کد خبر : 41245
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398- 26: 11

استاندار گیلان:

بوم‌گردی یکی از راهکارهای ارتقای شاخص‌ اشتغال گیلان است

بوم‌گردی یکی از راهکارهای ارتقای شاخص‌ اشتغال گیلان است

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به آموزش‌ مهارت‌ها در راستای ایجاد اشتغال، گفت: اجرای طرح‌های بوم‌گردی یکی از راهکارهای ارتقای شاخص اشتغال در گیلان است.

ارسلان زارع عصر جمعه در حاشیه افتتاح نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور در رشت با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه استان گیلان است، اظهار کرد: توجه به اجرای طرح‌های بوم‌گردی یکی از راهکارهای کاهش مشکلات اقتصادی در استان است.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی به ارتقای شاخص اشتغال گیلان کمک می کند، افزود: توجه به اجرای طرح‌های بوم‌گردی علاوه بر حفظ فرهنگ بومی و محلی استان و توسعه گردشگری زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای روستاییان را فراهم می کند.

استاندرا گیلان همچنین تأکید کرد: این طرح به حفظ محیط زیست با رویکرد توسعه پایدار نیز کمک می کند لذا در این زمینه نیازمند بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و توانمند هستیم که این نیز تنها با برگزاری دوره‌های آموزشی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستای از فنی و حرفه‌ای خواسته شده تا نسبت به ارائه سرفصل‌های مرتبط با گردشگری اقدام کند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما در استان گیلان توجه به آموزش‌های مهارت محور در راستای ایجاد اشتغال برای نسل جوان است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار