کد خبر : 72485
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400- 48: 13

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیش از ۲۳۴ هزار گیلانی هنوز واکسن نزده‌ است!

بیش از ۲۳۴ هزار گیلانی هنوز واکسن نزده‌ است!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنوز بیش از ۲۳۴ هزار نفر از گیلانیان واکسن نزده‌اند، گفت: همه مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی استان برای پوشش حداکثری واکسیناسیون فعال شوند.

به گزارش گیلانستان، ارسلان سالاری در نشست اجرای صحیح‌تر واکسناسیون کرونا گیلان در جمع مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان، اظهار کرد: ۱۳ شهرستان استان در وضعیت زرد، سه شهرستان در وضعیت آبی و شهرستان رودبار در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان، گفت: ۸۹ درصد جمعیت استان نوبت اول و ۷۱ درصد نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت واکسن نزده استان بیان کرد: بیش از ۲۳۴ هزار نفر هنوز در گیلان به هر دلیلی واکسن نزده‌اند.

سالاری با بیان اینکه مراکز تجمیعی در شهرستان‌ها باید کاهش و جمعیت متقاضی واکسن به سمت خانه‌های بهداشت گسیل شوند، تصریح کرد: واکسن مورد نیاز مراکز جامع سلامت شهری و روستایی باید به اندازه کافی فراهم و جهت جبران کمبود نیرو نیز از ظرفیت دانشجویان و داوطلبان در این بخش‌ها استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت ثبت اطلاعات دریافت کنندگان واکسن، یکپارچه سازی اطلاعات آنها در سامانه‌ها و نیز کاهش مغایرت‌‌ واکسن‌های تزریقی با ثبت نشده نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار