کد خبر : 80262
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401- 44: 10

رئیس حج و زیارت گیلان:

بیش از ۲۶ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند

بیش از ۲۶ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند

رئیس حج و زیارت گیلان، از تداوم ثبت نام در سامانه سماح خبر داد و گفت: تا امروز ۲۶ هزار و ۱۲۸ گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش گیلانستان، حسن فعال در جلسه ستاد اربعین استان گیلان، با اشاره به آغاز ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح از ۱۰ تیر، اظهار کرد: تا امروز ۲۶ هزار و ۱۲۸ گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند و ثبت نام تا سه روز قبل از اربعین ادامه دارد.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از مراجعه زائران به مرزها جهت اعزام به کشور عراق، افزود: اطلاع رسانی جهت ثبت نام در سامانه سماح ضرورت دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت گیلان، با اشاره به تعیین مرز خسروی جهت اعزام زائران گیلانی، گفت: اطلاع رسانی درباره مرز خروجی زائران نیز باید در دستور کار رسانه و ها و ستادهای اربعین شهرستان ها قرار گیرد.

نادر عبدالله پور، دبیر ستاد اربعین گیلان نیز، با اشاره به خروج زائران گیلان از استان کرمانشاه و مرز خسروی، اظهار کرد: امسال ۲۵ موکب اربعین از استان گیلان برپا می شود.

وی از فعال شدن ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد و تصریح کرد: اربعین امسال با سال های گذشته متفاوت بوده و با افزایش دمای هوا ناشی از فصل گرم مواجه  هستیم.

دبیر ستاد اربعین گیلان، با اشاره به احتمال گرمازدگی زائران، خاطرنشان کرد: تاکید موکب های اربعین بر تامین آب، داروی گرمازدگی و وسایل سرمایشی است.

عبدالله پور، با بیان اینکه امکان اسکان زائران بر تغذیه اولویت دارد، گفت: بیش از ۲۵ هزار گیلانی پیش ثبت نام اربعین را انجام داده اند و لذا موظف به اعزام و پذیرایی از آنان هستیم؛ البته اصلا کمبود مواد غذایی نداریم و با توجه به گرمای هوا باید امکان اسکان زائران را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار