کد خبر : 105829
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403- 51: 13

استاندار گیلان:

بیمارستان لاکان رشت حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیمارستان لاکان رشت حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار گیلان از پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصدی بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در جریان بازدید از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در دست احداث پور سینا اظهار کرد: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در در تلاش هستیم تا در ۶ ماه ابتدای اول سال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.

 

عباسی با اشاره به احداث بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت، افزود: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست احداث قرار گرفت اما فرایند آن کمی طولانی شد درحالی‌که احداث این بیمارستان جز مصوبات دور نخست سفر رئیس محترم‌جمهوری است و باید تلاش‌ها برای احداث و تکمیل آن بیشتر شود.

 

وی با اشاره به منابع موردنیاز جهت ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین پورسینا، گفت: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای احداث بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس‌محترم جمهوری تخصیص داده شده است.

 

وی بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و افزود: پیمانکاران و کارفرمایان احداث بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت احداث پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود چراکه در غیر این صورت کندی احداث پروژه موجب تذکر ما خواهد شد.

 

استاندار گیلان همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می‌رود باید میانگین تخت‌های بیمارستانی استان بیش از میانگین کشوری باشد این در حالی است که در زمان حاضر کمتر از میانگین کشوری است؛ لذا توزیع منابع در همه مناطق استان مد نظر قرار گرفته است.

 

عباسی تاکید کرد: امکان ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در همه مناطق وجود ندارد به همین منظور در مرکز استان احداث بیمارستان جنرال و مگا هاسپیتال در دستور کار قرار گرفت و تلاش داریم همه نیازهای استان را در بخش سلامت و درمان در این بیمارستان تأمین کنیم؛ سیاست گذاری و هدف گذاری ما نیز دستیابی به این مهم در کوتاه مدت است.

 

وی اضافه کرد: پس از بهره برداری از بیمارستان‌های لاکان و پورسینا در خصوص بیمارستان رازی و شفا هم تصمیماتی اتخاذ شده که در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

 

عباسی با تاکید بر اینکه گیلان، در بخش گردشگری سلامت از ظرفیت لازم برخوردار است، افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند به این حوزه، برای سرمایه گذاری در استان استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک شهروند شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

سلام. لطفا متن ذیل را بعنوان یک گزارش مستقل و تا حدامکان و مقدور بدون تغییر منتشر نمایید. با تشکر و آرزوی موفقیت برایتان
به بهانه نگرانی و تذکر استاندار نسبت به کندی پروژه های احداث بیمارستان های استان
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید!
بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی عمومی رشت پیشکش، همان بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت را پس از ۱۵ سال راه اندازی کنید!
از زمانی که کلنگ بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت به طور مشترک توسط استاندار فقید مرحوم مهندس قهرمانی چابک، گرهارد شرودر صدراعظم اسبق آلمان و پروفسور مجید سمیعی در دوم اسفند ماه ۱۳۸۷ به زمین خورد، بیش از ۱۵ سال می گذرد! این بیمارستان قرار بود که بنا به گفته آقای دکتر حسن بهبودی ریاست وقت دانشگاه علوم پزشکی با بودجه کل ۲۵ میلیارد تومان در طی پنج سال به اتمام برسد، بنا به اظهار مرحوم مهندس قهرمانی چابک تبدیل به قطب درمانی کشور بشود و بنا به ادعای پروفسور سمیعی با قرار گرفتن در رتبه های بالای علمی در منطقه باعث برانگیختن حس حسادت در همه بشود، البته از نوع مثبت.
دقیقا ۱۱ سال پس از فرود آمدن کلنگ این بیمارستان، موج سنگین و کشنده کرونا در گیلان در اسفند ماه ۱۳۹۸ از راه رسید، ولی ساخت بیمارستان لاکان به اتمام نرسید. خلاء وجود این بیمارستان بیش از هر زمان دیگری به چشم آمد، تا حدی که منجر به تذکر آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان مبنی بر لزوم تکمیل و ارائه خدمت توسط این بیمارستان گردید.
در چهاردهمین سالگرد کلنگ زنی این بیمارستان در اسفند ماه ۱۴۰۱، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دو خبر قابل توجه ارائه نمود! اول این که فقط تجهیز این بیمارستان نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است! و دیگر این که علیرغم عدم توانایی در راه اندازی بیمارستان لاکان رشت پس از این همه سال، دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دنبال راه اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال رشت بوده که فرآیند عملیات اجرایی آن نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز می گردد! در مهر ماه ۱۴۰۲، دانشگاه علوم پزشکی اعلام نمود که کماکان با جدیت تمام به دنبال ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت بوده و بیمارستان لاکان هم احتمالا تا بهار ۱۴۰۳ افتتاح می شود! ولی در بهمن ماه همان سال دانشگاه علوم پزشکی مجددا اعلام نمود که در صورت تامین اعتبار لازم ۱۵۰۰ میلیاردی، شاهد افتتاح بیمارستان لاکان تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ خواهیم بود.
در آخرین پرده از این نمایش، استاندار گیلان در ۲۶ فروردین ماه سالجاری اعلام نمود که در تلاشیم تا در ۶ ماهه ابتدای امسال پیشرفت فیزیکی پروژه بیمارستان لاکان به حد قابل قبولی برسد. در ضمن ایشان به کارفرما و پیمانکاران اخطار نمود که کندی پروژه های احداث بیمارستان ها موجب نگرانی و تذکر ما خواهد شد. واقعا که خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان!
آیا همین یک قلم داستان غم انگیز و فاجعه بار بیمارستان لاکان رشت به تنهایی برای اثبات هرچه ترک فعل و سوء مدیریت و … در استان گیلان کفایت نمی کند؟ براستی که زبان عاجز و قلم قاصر از بیان ظلم عظیمی است که بر نظام و بر مردم گیلان در پروژه بیمارستان لاکان در گذشته رفته است و کماکان نیز می رود و قریب به یقین در آینده هم خواهد رفت! در مدت این ۱۵ سال، ۳ رئیس جمهور، ۷ استاندار و ۶ رئیس دانشگاه آمدند و رفتند، ولی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت ساخته نشد که نشد؛ و با این ارقام نجومی جهت تکمیل و تجهیز، سرنوشت آن نیز بیش از هر زمان دیگری در هاله ای از ابهام قرار دارد. بارالها، تو خودت به داد مردم مظلوم گیلان برس.

رفتن به نوار ابزار