کد خبر : 79447
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 تیر 1401- 45: 16

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد:

تالاب انزلی سرگردان دراقدامات سلیقه‌ای/ تصمیمات کارشناسی شده باشد

تالاب انزلی سرگردان دراقدامات سلیقه‌ای/ تصمیمات کارشناسی شده باشد

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: باید با تصمیم گیری واحد و مبتنی بر نظر کارشناسان خبره برای احیای تالاب بین المللی انزلی تلاش و از اقدامات سلیقه‌ای اجتناب شود.

‌به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام حمزه خلیلی ظهر پنجشنبه در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در انزلی با تاکید بر اینکه باید در انجام اقدامات برای حل همه مسائل بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نگاه متوازن وجود داشته باشد، گفت: بررسی سالانه ۷۰۰ هزار پرونده و کاهش زمان رسیدگی‌ها به پرونده‌های ورودی دلیل لازم بر عملکرد موفق دادگستری‌ها نیست.

وی با بیان اینکه عدالت با توان معنا پیدا می‌کند، افزود: برای جلوگیری از تولید جرم همگان وظیفه دارند قبل از تشکیل پرونده و اعلام جرم جلوی وقوع آن را بگیرند و این امر مصداق پیشگیری قبل از درمان است.

حجت الاسلام خلیلی تاکید کرد: دستگاه قضا به دنبال اثرگذاری و ایجاد توازن در بیرون است تا قبل از تشکیل پرونده علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق عامه از وقوع جرم پیشگیری شود.

رئیس کل دادگستری گیلان وضعیت تالاب انزلی را رنج آور دانست و گفت: باید با تصمیم گیری واحد و مبتنی بر نظر کارشناسان خبره برای احیای تالاب بین المللی انزلی تلاش شده و از اقدامات سلیقه‌ای اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون از سوی دستگاه قضا بدون استفاده از اظهار نظر کارشناسان هیچ کاری انجام نشده است، تاکید کرد: در خصوص احیای تالاب انزلی نظرات کارشناسی کنار گذاشته شده و هرکسی به سلیقه و ذوق خود اظهار نظر می‌کند و معتقدم چون مجال اظهار نظر به کارشناسان داده نمی‌شود تصمیمات اتخاذ شده متزلزل است.

حجت الاسلام خلیلی تصریح کرد: با وجود پایان یافتن مهلت سه ماهه برای تعیین تکلیف وضعیت احیای تالاب انزلی، فرصت کوتاهی نیز داده می‌شود و در صورت عدم اتخاذ تصمیمات صحیح و کاربردی مبتنی بر نظر کارشناسان پرونده قضائی تشکیل شده و در این خصوص با هیچکس تعارف نداریم.

وی با بیان اینکه شکوفا کردن اقتصاد مردم و تأمین رفاه و امینت مردم عدالت است، گفت: با وجود حساسیت و اهمیت موضوع اتصال شمال به جنوب با خط ریلی، انجام پروژه ۳۰ کیلومتر راه آهن سه سال طول کشیده که قابل قبول نیست.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به اینکه رفع دغدغه اقتصادی و فرهنگی و تأمین رفاه مردم وظیفه همه مسئولان است، ادامه داد: باید مسئولان تلاش خود را به سمت مشکلاتی ببرند که شاید از توان افراد منصوب شده بعد از آنها خارج باشد یا اینکه نخواهند آن را به سرانجام برسانند.

وی تصریح کرد: باید وضعیت گیلان به سمتی تغییر جهت دهد که گردشگران و مهمانان ورودی به این استان زشتی و پلشتی و زباله نبینند و نازیبایی این استان برایشان عادی نشود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار