کد خبر : 41090
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398- 08: 17

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

تجهیز اراضی شالیکاری گیلان به علت کمبود اعتبارات طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش نرفت

تجهیز اراضی شالیکاری گیلان به علت کمبود اعتبارات طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش نرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: عملیات تجهیز اراضی شالیکاری گیلان در سال‌های اخیر به علت کمبود اعتبارات طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش نرفته است.

به گزارش گیلانستان علی اوسط اکبری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان قرار بود هر ساله ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان تجهیز شود اما به علت کمبود اعتبارات و منابع تخصیصی این برنامه در استان به خوبی پیش نرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تجهیز ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان در عرض ۵ سال را از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: همانطور که بیان شد به علل‌های ذکر شده ما موفق به انجام تمام این برنامه نشدیم و تنها ۱۶ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان استان تجهیز شدند.

اکبری‌مقدم عدم اطلاع‌رسانی و مقاومت مردم را در کنار عدم تخصیص منابع لازم از مهم‌ترین دلایل اجرایی نشدن تجهیز ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان اعلام کرد و بیان داشت: هم‌اینک با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مردم استان از تجهیز اراضی خود استقبال می‌کنند و این مشکل به خوبی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه از ۴۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان ۲۳۸ هزار هکتار آن مخصوص برنجکاری است ابراز داشت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان قابلیت تجهیز و نوسازی را دارند و طبق گزارشات سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون این عملیات در سطح ۸۰ هزار هکتار از اراضی آن به اتمام رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان هدفگذاری جهت اجرای عملیات تجهیز اراضی در سطح ۲۰ هزار هکتار دیگر از شالیزارهای این استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان گیلان با پیگیری‌های انجام شده معادل ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این برنامه اختصاص داده شد.

اکبری‌مقدم با بیان اینکه استان گیلان منطقه صنعتی محسوب نمی‌شود و صنعت بعد از بخش کشاورزی و گردشگری در اولویت‌های بعدی این استان جهت توسعه و پیشرفت قرار دارد عنوان کرد: با تمام این‌ها استان گیلان بر اساس آخرین گزارشات و برآوردهای انجام شده در حوزه صنعت هم‌اکنون جزء ۱۰ استان اول کشور است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار