کد خبر : 91373
تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1402- 54: 22

تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال گیلان در سال ۱۴۰۱

تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال گیلان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گیلان گفت: با همت دولت سیزدهم و تلاش همه بخش ها تحقق میزان اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ بیش از رقم تعهد شده و به ۱۱۸ درصد رسید.

به گزارش گیلانستان، سیاوش آقاجانی روز جمعه در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت اظهار کرد: همین اشتغال باعث می شود تا در بازار کار تعادل ایجاد شده و از سویی پیگیر مشکلات کارگران و کارفرمایان باشیم.

 

وی افزود: امروز حمایت از عوامل تولید باید از پیش مورد توجه قرار گیرد و در خصوص مسکن کارگری، بیمه کارگران ساختمانی تلاش بیشتری شود. تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، تقویت صندوقهای بیمه ای و امنیت شغلی کارگران هم از دیگر مباحثی است خوشبختانه با جدیت در دست پیگیری است.

 

کارگران قشر وفادار انقلابند

 

وی با اشاره هفته کارگر ادامه داد: کارگران و کارفرمایان در خط مقدم جهاد اقتصادی و مقاومت اقتصادی قرار داشته و قشر وفادار به انقلابند.

 

آقاجانی اضافه کرد: کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها تا به امروز نقش اززنده ای داشته و دارند و چنانکه فقط در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار کارگر در دفاع از این سرزمین و کشور به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه امروز دشمنان علیه ملت ما جنگ ترکیبی به راه انداخته اند که مهمترین شاخه آن جنگ اقتصادی است، تولید و افزایش ورونق آن می تواند در خنثی کردن این نقشه شوم دشمنان موثر باشد.

 

آقاجانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کاهش و تعدیل تورم در ایجاد اشتغال و برطرف کردن سایر معضلات موثر است حتی برطرف شدت مشکلات فرهنگی وابسته به اقتصاد و اشتغال است.

 

وی به تلاش بیشتر برای برداشتن موانع تولید تاکید کرد و گفت: باید موانع موجود در تولید را کاهش دهیم و یکی از گلایه مهم کارگران نیز تامین انرژی مناسب برای واحدهای تولیدی است تا چرخ تولید به گردش درآید و این نیازمند تلاش بیشتری است.

 

وی اظهار کرد: گرچه با مدیریت صحیح سال گذشته قطع برق خانگی نداشتیم اما در صنایع این قطع برق وجود داشت و موجب زیان صنایع شد اما امیدواریم در سال جاری این مشکل برطرف و عقب ماندگی های زیر ساختی هم جبران شود تا شاهد افزایش تولید باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار