کد خبر : 48334
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1398- 51: 16

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان:

تدفین متوفیان بیماری کرونا به‌درستی انجام می‌شود/گردهمایی طلاب گیلانی برای شکست کرونا

تدفین متوفیان بیماری کرونا به‌درستی انجام می‌شود/گردهمایی طلاب گیلانی برای شکست کرونا

جمعی از طلاب استان گیلان، پس از فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم انجام امور شرعی برای متوفیان بیماری کرونا، به‌صورت داوطلبانه مراحل غسل، تیمم و کفن‌ودفن اموات را انجام می‌دهند و برخی نیز به‌عنوان نیروی کمکی و خدماتی در بیمارستان‌ها مشغول فعالیت هستند.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر چهری امروز در رشت با تأکید بر اینکه با شروع بیماری کرونا بر هر ایرانی لازم است تا به هر نحوی با این بیماری مبارزه کند، اظهار کرد: الحمدالله روحانیون جهادی گیلان نیز پس از اعلام فراخوان کلی حضور پیدا کردند و امروز با تجمع خودشان برای کمک به موضع درمان و ریشه‌کن شدن این بیماری اقدامات خوبی انجام شد.

وی با اشاره به فتوای رهبر انقلاب مبنی بر لزوم انجام آئین شرعی غسل و کفن متوفیان بیماری کرونا تصریح کرد: یک تیمی از طلاب مستقر شدند تا اقدامات شرعی و غسل و کفن متوفیان را انجام دهند، علاوه بر این تیمی نیز برای کمک به موضوع درمان و اقدامات خدماتی داوطلب شدند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان با اشاره به حضور برخی از طلاب برای دادن روحیه به بیماران مبتلا به ویروس کرونا افزود: ما تاآخرین‌نفس برای مبارزه با کرونا در کنار هم هستیم، فرقی ندارد پزشک، پرستار، نیروی خدماتی، نیروی بسیجی و سپاهی، همه تا شکست این بیماری کنار هم هستیم.

چهری با بیان اینکه نحوه غسل و تیمم اموات بستگی به نوع توصیه تیم پزشکی دارد، گفت: برخی از بیماران را نمی‌شود غسل داد، بنابراین برای این افراد تیمم بدل از غسل انجام می‌دهیم و کفن می‌شوند و برای تمامی آن‌ها نماز میت خوانده و مراحل کفن‌ودفن به‌درستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار