کد خبر : 42239
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1398- 03: 11

جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت؛

تذکر عضو شورا به شهردار رشت/ ابهامات فراوانی در پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی وجود دارد

تذکر عضو شورا به شهردار رشت/ ابهامات فراوانی در پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی وجود دارد

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت به شهردار رشت بابت وضعیت نامطلوب درآمدی و عدم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت تذکر داده شد.

به گزارش گیلانستان نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت که عصر امروز در غیاب رئیس شورا ریاست یک‌صد و نهمین جلسه شورا در ساختمان جلسات شورای شهر را بر عهده داشت با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خون شهدا آرامش و امنیت را برای ایران اسلامی رقم زد.

فرهام زاهد به پروژه سرمایه‌گذاری پارک آبی رشت اشاره کرد و گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق شورا با کلیات پیشنهادی شهرداری رشت در خصوص پروژه مجموعه تفریحی، تجاری و خدماتی پارک آبی در زمین هم‌جوار آرامستان شهرداری رشت موافقت و مقرر شد شهرداری رشت پس از انجام مطالعات سرمایه‌گذاری و اخذ استعلامات لازم پیش از فراخوان سرمایه‌گذاری نسبت به تائیدیه دوسوم اعضای شورا اقدام شود.

کارگران شهرداری رشت به‌سختی امرار معاش می‌کنند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری رشت اظهار کرد: کارگران شهرداری رشت به کدامین گناه باید چنین شرایط سختی را تحمل کنند و ماه‌ها در انتظار دریافت حقوق خود بمانند.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه کارگران از ابتدایی‌ترین ملزومات زندگی محروم هستند، افزود: مدیریت در شهرداری رشت نیازمند تغییر و تحول است و با وضعیت حاکم بر این مجموعه کارگران شهرداری رشت به‌سختی امرار معاش می‌کنند.

عضو دیگر شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن سالروز درگذشت سید مصطفی رضازاده یکی از قهرمانان ورزشی شهر رشت و استان گیلان اظهار کرد: مرحوم رضازاده از چهره‌های شاخص و شناخته‌شده ورزشی بود و در حین کمک‌رسانی به تعدادی از همنوعان، جان خود را از دست داد.

رضا رسولی با تأکید به نام‌گذاری میدانی در رشت به نام این ورزشکار فقید افزود: انتظار می‌رود به‌منظور زنده نگه‌داشتن نام و یاد این ورزشکار فقید، میدانی که از سمت جاده پیربازار به سمت رشت وجود دارد به نام این مرحوم نام‌گذاری شود.

وی به پروژه تراموای رشت اشاره کرد و گفت: پیرامون تصویب اجرایی‌شدن تراموا در رشت تلاش‌های فراوانی در شورای پنجم انجام شد و این پروژه راکد مانده است.

مطالبه ۷۰۰ میلیون تومانی پرسنل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر از شهرداری رشت

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به مطالبه ۷۰۰ میلیون تومانی پرسنل این سازمان اظهار کرد: پرسنل این مجموعه دو ماه است که حقوق و مزایای قانونی خود را دریافت نکرده‌اند.

پیمان پارسا با بیان اینکه قصد به‌روزرسانی خدمات را داریم، افزود: پیشنهاد اصلاح بخشی از بودجه به‌منظور پرداخت حقوق و مزایای پرسنل این مجموعه در قالب لایحه به شورا ارسال شده است و امیدوارم با موافقت اعضای شورا مشکل پرداخت حقوق این مجموعه برطرف شود.

کسری بودجه شهرداری رشت نگران‌کننده است

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با اشاره به لایحه ارسالی از سوی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت پیرامون اصلاح بودجه به‌منظور پرداخت حقوق معوقه پرسنل این مجموعه اظهار کرد: این موضوع خبر خوشی نیست و نگران‌کننده است.

احمد رمضانپور با تأکید بر اینکه همواره در اواخر سال نسبت به اصلاح برخی از بندهای بودجه اقدام می‌شود، افزود: به شهردار رشت بابت وضعیت درآمدی و عدم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت تذکر می‌دهم.

وی با بیان اینکه شهردار رشت از هم‌اکنون برای بودجه سال آینده برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: بارها بابت وضعیت درآمدی و هزینه بودجه تذکر دادم و در حال حاضر شهرداری رشت پس از گذشت ۶ ماه از سال ۹۸ با کسری بودجه مواجه شد که بسیار نگران‌کننده است.

اعضای شورای رشت با لایحه دوفوریتی به‌منظور پرداخت حقوق معوقه سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت موافقت کردند.

پروژه روان آب‌های سطحی بزرگ‌ترین بدهی شهرداری به پیمانکاران

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه امروز شورا با اشاره به اینکه شهرداری رشت گزارشات خلاف واقع اعلام می‌کند، اظهار کرد: جابجایی بودجه یقیناً در بخش‌های دیگر مشکلاتی ایجاد می‌کند.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه پیرامون پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی ابهامات فراوانی مطرح است، افزود: پروژه روان آب‌های سطحی با بدهی ۶۰ الی یک‌صد میلیارد تومانی بزرگ‌ترین بدهی شهرداری رشت به پیمانکاران است و پیشنهاد می‌کنم با تشکیل کارگروه فنی و حسابرسی خارج از مجموعه شهرداری رشت هزینه‌های انجام‌شده در این پروژه بررسی شود.

حضور سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در صحن شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر رشت که با تأخیر در جلسه امروز شورای رشت حضور پیداکرده بود، اظهار کرد: شورا و شهرداری رشت ابهت سابق را ندارد.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه از مدت‌زمان حضورم در جایگاه ریاست شورا شاهد وقوع تجمعات متعدد هستیم، افزود: این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه جلسات متعددی به‌منظور پرداخت حقوق پیمانکاران و غیره برگزار شده است، بیان کرد: متأسفانه در برخی مواقع رفتارهایی انجام می‌شود که منجر به لج کردن افراد با شورا و شهرداری رشت می‌شود و باید به‌نوعی برخورد شود که مردم از شورا و شهرداری منزجر نباشند.

حاجی پور با اشاره به اینکه وفاق و همدلی در بین اعضای شورای رشت باید بیشتر شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی از جمع شورا این مهم را مشاهده نمی‌کنم و معتقدم باید با بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاران در رفع مشکلات شهر رشت استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به حضور سه نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی صحن شورا اشاره کرد و گفت: چهارشنبه هفته آینده برای حضور سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به‌منظور حضور در صحن شورا با هدف بررسی برخی از مشکلات شهرداری رشت هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است.

به گزارش فارس، در این جلسه اعتراضات فرمانداری رشت پیرامون مباحثی از جمله تعداد کمیسیون‌های تخصصی شورا، حضور اعضای شورا به‌عنوان ناظر در برخی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری رشت، انعقاد قرارداد با رانندگان استیجاری شهرداری رشت، پرداخت کمک مالی به برخی از مراجعه‌کنندگان نیازمند به شورا و غیره مطرح شد که اعضای شورا به اعتراضات مطرح‌شده از سوی فرمانداری رشت اعتراض کرده و مباحث را خلاف قانون دانستند.

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر رشت فاطمه شیرزاد و بهراد ذاکری به‌عنوان دو عضو کمیسیون ماده صد شهرداری رشت انتخاب شدند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار