کد خبر : 46519
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398- 40: 10

ناظر گمرکات گیلان:

ترانزیت کالا از گمرکات گیلان ۲۳ درصد افزایش یافت

ترانزیت کالا از گمرکات گیلان ۲۳ درصد افزایش یافت

میزان ترانزیت کالا از گمرکات گیلان امسال از لحاظ وزنی کاهش داشت اما از لحاظ ارزش دلاری معادل ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش گیلانستان گیلان در بخش واردات کالاها چهارمین گمرک کشور بوده و در بحث صادرات کالاها در منطقه شمال کشور رتبه بسیار خوبی دارد از طرفی آمارها نشان می‌دهد میزان ترانزیت کالا از گمرکات استان امسال از حیث وزنی کاهش و از لحاظ ارزش دلاری معادل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۸۰ درصد کالاهای وارداتی به استان از کشور روسیه انجام می‌شود گفت: امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۸ میلیون دلار به صورت ترانزیت از مرزهای استان گیلان وارد کشورمان شده تا از طریق کریدور شمال – جنوب به کشورهای هدف ارسال شود.

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد کاهش وزنی میزان ترانزیت کالا از گیلان و افزایش ۲۳ درصدی آن از حیث دلاری را در مدت ۱۰ ماهه امسال مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با وجود سه بندر دریایی و مهم‌ترین مرز زمینی و ریلی کشور که در حوزه آستارا فعال است استان گیلان از حیث امکانات لجستیکی در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

مدیرکل گمرکات بندرانزلی ترانزیت کالا از کشور چین به صورت کانتینری که برای نخستین بار در منطقه آزاد انزلی انجام شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: گیلان می‌تواند مبدأ خوبی برای ترانزیت کالاهای کشورهای حاشیه دریای خزر باشد از طرفی دیگر پیوستن به معاهده اوراسیا این امکان را فراهم کرده است.

وی از انعقاد موافقت‌نامه‌های تجاری و گمرکی بین کشورمان و کشورهای عضو معاهده گمرکی اوراسیا خبر داد و با بیان اینکه مشکل حمل و نقلی خاصی در این حوزه وجود ندارد ابراز داشت: با توجه به اینکه از سال گذشته تعرفه‌های جدید گمرکی اعلام شده است از واردات کالاهای لوکس و غیرضرور جلوگیری به عمل آمد.

ناظر گمرکات گیلان اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشورمان و استفاده بهینه از تعاملات تجاری با کشورهای همسایه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پشتیبانی گمرک به صورت اعمال تعرفه‌‌ بر روی کالاهای غیرضروری می‌تواند به پیشبرد بیشتر اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای ساخت داخل کمک کند.

یوسفی‌نژاد با اشاره به اینکه هم‌اینک بیش از ۵۰ درصد اظهارنامه‌های وارداتی گیلان مربوط به حوزه تولیدی بوده و در مسیر سبز قرار دارد خاطرنشان کرد: ممانعت از خام فروشی و اخذ عوارض از کالاهای خام صادراتی و هوشمندسازی از جمله اقداماتی است که گمرک برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی نسبت به انجام آن اهتمام دارد.

وی مساعدسازی قوانین و مقررات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اقداماتی که گمرک برای حمایت از اهداف اقتصاد مقاومتی می‌تواند انجام دهد تلقی کرد و گفت: پیوست به اتحادیه گمرکی اوراسیا که البته فعلاً کشورمان عضو ناظر آن محسوب می‌شود می‌تواند در جهت تقویت بیشتر تولیدات داخل به ما کمک کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار