کد خبر : 44092
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398- 35: 17

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان:

تربیت مداحان انقلابی اثربخشی این حرفه را افزایش می‌دهد

تربیت مداحان انقلابی اثربخشی این حرفه را افزایش می‌دهد

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه استفاده از لهجه‌های بومی و محلی گیلان در مداحی‌ها یک ضرورت است گفت: تربیت نسل مداحان ارزشی و انقلابی به ارتقاء اثربخشی حرفه مداحی کمک شایان توجهی می‌کند.

به گزارش گیلانستان مصطفی منزوی در همایش مداحان بسیجی این شهرستان که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج برگزار شد اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان استفاده هر چه بیشتر از لهجه‌های بومی و محلی استان در مداحی‌ها را به عنوان یک هدف و رویکرد مهم در دستور کار خود قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت نام و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای امنیت کشور و تبریک هفته بسیج عنوان کرد: دیدارهای چهره به چهره و مستمر با امامان جمعه شهرستان‌های مختلف استان گیلان و استفاده از بیانات ارزشمند آنان یکی از رویکردهای مهم این سازمان محسوب می‌شود.

منزوی وجود انسجام و وحدت در بین مداحان و تقویت این موضوع را به عنوان یک ضرورت مهم مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تقاضا کردم که موجبات بسیجی شدن مداحان استان را فراهم کنند از طرفی سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان نیز در این مسیر به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

وی فعالیت در حوزه جذب، سازماندهی و آموزش را از عرصه‌های مهم کاری سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان دانست و اظهار داشت: ایجاد حلقه ارتباطی مستحکم و معنادار بین سه طیف شعرای آئینی، هیئت‌های مذهبی و مداحان از جمله اهدافی است که سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با جدیت به دنبال تحقق آن است.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان شهرستان سیاهکل را در حوزه‌های شعر و شاعری و ادبیات از خطه‌های بسیار باسابقه و قدیمی گیلان قلمداد کرد و بیان داشت: تقویت مداحی به زبان و لهجه‌های مختلف گیلکی و محلی مرسوم در نقاط مختلف گیلان یکی از اهدافی است که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

منزوی یکی از راه‌های ماندگاری فرهنگ در هر جامعه‌ای را زبان آن دانست و با تأکید بر این نکته که برای حفظ زبان نیز باید در مسیر تقویت شعر و شاعری حرکت کنیم افزود: اتصال به روحانیت برای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) بسیجی و انقلابی خیرات و برکات بسیار فراوانی دارد بنابراین باید به این مقوله مهم نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه مداحان باید در تمام کارهایشان خداوند متعال را در نظر داشته باشند و تقوای الهی پیشه کنند اظهار داشت: سحرخیزی و تلاوت قرآن کریم یکی از بهترین و اثرگذارترین راه‌هایی است که از پژمرده شد دل و قلب جلوگیری می‌کند بنابراین مداحان ارزشی عمل به این دو فریضه را باید در برنامه‌های روزانه خود بگنجانند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان مطالعه جدی و مستمر را به عنوان یک اصل برای هر مداحی به ویژه مداحان ارزشی و انقلابی واجب و ضروری دانست و گفت: اطلاع در امور احکام و یا اشراف کامل و مستند در حوزه تاریخ اسلام از جمله مسائل مهمی است که یک مداح خوب و ارزشی باید به آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه شهرستان سیاهکل نیز در این همایش دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی جهت کار مداحی را به عنوان یک ضرورت اساسی مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: رعایت نکات ظاهری در گفتار و کردار و عملکردها از سوی مداحان ارزشی و انقلابی ضروری است زیرا مردم به جهت علاقه راه و روش آنان را در زندگی الگو قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی توجه قشر مداحان جامعه به اتفاقات روز و بیان خطراتی که انقلاب و جامعه اسلامی را تهدید می‌کند را لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: مداحان بسیجی در کنار عمل به رسالت ذاتی خود باید بیان مفاهیم ارزشمند انقلاب، منویات مقام معظم رهبری و امام راحل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

کریمی تبیین راه شهدا، ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه و آشنا کردن نسل جوان با چنین مفاهیمی که ارزش‌های انقلاب اسلامی بر آن استوار است را از رسالت‌های یک مداح بسیجی دانست و گفت: دشمن همواره درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین آگاهی مردم باید تقویت شود.

وی دفاع از کیان انقلاب اسلامی، تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و پاسداری از حریم ولایت‌فقیه را از جمله نیازهای اساسی و همیشگی جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مداحان ارزشی، بسیجی و انقلابی نیز در کنار انجام فرایض و رسالتی که بر عهده آنان است باید به نوبه خود در تحقق اهداف یاد شده تلاش جهادگونه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار