کد خبر : 42160
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398- 30: 16

مدیر کل اوقاف گیلان تأکید کرد:

ترویج فرهنگ وقف در سایه تعامل میان متولیان و ادارات اوقاف گیلان

ترویج فرهنگ وقف در سایه تعامل میان متولیان و ادارات اوقاف گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان ترویج فرهنگ و احیای سنت حسنه وقف در جامعه در سایه وجود تعامل در میان متولیان موقوفات و ادارات اوقاف شهرستان‌های استان گیلان محقق می شود.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر سه شنبه در همایش متولیان موقوفات گیلان که در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه وقف در جامعه اسلامی، گفت: متولیان موقوفات باید تلاش کنند به روز باشند.

وی با بیان اینکه باید اطلاعات متولیان موقوفات در حوزه امور اوقافی، ثبتی و حقوقی به روز باشد، افزود: تعامل و همکاری در احیای موقوفات موثر خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه ترویج فرهنگ و احیای وقف در سطح جامعه را یکی از مهم‌ترین اثرات وجود تعامل در میان متولیان موقوفات و نمایندگی‌ این اداره کل در سطح شهرستان‌ها دانست و گفت: وجود این تعامل به اجرای بهتر نیات واقفان و تقویت و تثبیت موقوفات کمک می کند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل ستاد هفته وقف توسط متولیان موقوفات در سطح استان گیلان، تصریح کرد: گزارش دهی عملکرد موقوفات توسط متولیان به مردم سبب جلب اعتماد و ترویج و تبلیغ این سنت حسنه در سطح جامعه می شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به آزادی پنج زندانی از محل نیات واقفان در سال جاری، بیان کرد: با تغییر کاربری برخی موقوفات می توانیم نتایج بهتری در حوزه اجرای نیات واقفان به دست آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار