کد خبر : 34761
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اسفند 1397- 58: 11

تشدید برخورد پلیس با عرضه‌کنندگان موادمحترقه غیرمجاز

تشدید برخورد پلیس با عرضه‌کنندگان موادمحترقه غیرمجاز

رسول زاده گفت: پلیس با شادمانی مردم و داشتن فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها مخالف نیست به شرطی که این شادی باعث سلب آسایش و آسیب به دیگران نشود.

«مجید رسول‌زاده فرساد» با اشاره به نزدیکی چهارشنبه پایان سال و عرضه مواد محترقه غیرمجاز در برخی نقاط گفت: پلیس به منظور ارتقای امنیت جامعه با بازدیدهای محسوس و نامحسوس خود با عرضه مواد محترقه توسط صنوف برخورد می‌کند.

 

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان تاکید کرد: پلیس با فروشندگان و عرضه‌کنندگان موادمحترقه غیرمجاز و کسانی که به هر نحوی زمینه مزاحمت و آزار و اذیت شهروندان را فراهم کنند به‌شدت برخورد می‌کند.

 

وی ادامه داد: افرادی که در چهارشنبه آخرسال برای شهروندان ايجاد مزاحمت کنند برابر قانون و با هماهنگی مقام قضايی با آنها برخورد شده و تا بعد از تعطيلات نوروز در اختیار پلیس خواهند برد.

 

رسول‌زاده پیشگیری از حوادث تلخی مانند چهارشنبه آخر سال را مستلزم ارتقاء فرهنگ ایمنی با استفاده از سه اصل آگاهی، آموزش و الزام دانست و افزود: پلیس با شادمانی مردم و داشتن فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها مخالف نیست به شرطی که این شادی باعث سلب آسایش و آسیب به دیگران نشود.

 

وی با تاکید بر نقش مهم و کلیدی خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: آگاهی از خطرهای چهارشنبه آخر سال و راه‌های مقابله با این خطرها با استفاده از شیوه‌های آموزشی، در پیشگیری از بروز حوادث تلخ موثر است.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه بسیاری از والدین بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندان، به سراغ سومین اصل یعنی الزام می‌روند گفت: آنها سعی می‌کنند با توسل به زور و اجبار، فرزندان را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند که معمولاً این شیوه با شکست مواجه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هيچگونه مواد محترقه بی‌خطری وجود ندارد و مواد محترقه، كم‌خطر یا پرخطر هستند افزود: مواد اولیه‌ای كه برای ساختن اين نوع مواد منفجره و محترقه استفاده می‌شود آتش‌زا و مشتعل كننده بوده و ممكن است خسارت‌های جانی و مالی داشته باشد.

 

رسول‌زاده با اشاره به اقدامات مؤثر پلیس در پیشگیری از توزیع مواد محترقه خطرناک در استان گفت: از ابتدای اسفندماه سال جاری تاکنون بیش از ۵۸۲ هزار عدد مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز کشف شده است.

 

وی با تقدیر از همکاری و مشارکت مردم با پلیس در چهارشنبه آخرسال گذشته گفت: برابر اعلام مرکز اورژانس گیلان در چهارشنبه آخر سال ۹۶، تعداد ۱۴۲ مصدوم در استان داشتیم که این رقم نشان دهنده کاهش هفت درصدی تعداد مصدومان نسبت به سال ۹۵ است.

 

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان از شهروندان خواست گزارش‌های خود در خصوص فعاليت واحدهای صنفی متخلف و فروشندگان مواد محترقه غيراستاندارد را از طريق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ با پليس درمیان بگذارند تا ضمن همکاری و مشارکت با پلیس برای تامین نظم و امنیت، شیرینی و لذت بهار و آغاز سال جدید را به سایر شهروندان خود هدیه کنند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار