کد خبر : 93555
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402- 08: 22

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد؛

تشکیل حدود ۳ هزار پرونده تخلف در گیلان/ جزو ۵ استان برتر در بخش بازرسی هستیم

تشکیل حدود ۳ هزار پرونده تخلف در گیلان/ جزو ۵ استان برتر در بخش بازرسی هستیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل حدود ۳ هزار پرونده تخلف در این استان خبر داد و گفت: گیلان جزو ۵ استان برتر در بخش بازرسی قرار گرفت.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آرامش بازار لاستیک در گیلان مثال زدنی است زیرا فضا برای متخلفین و محتکران لاستیک در گیلان ناامن شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳ هزار پرونده تخلف در این بخش تشکیل شده که منجر به جریمه ۱۲ هزار میلیارد ریالی و ارسال به تعزیرات جهت اعمال قانون شده است.

 

وی به وضعیت برخی کالاهای اساسی در این استان از جمله شکر اشاره کرد و ادامه داد: برزیل و هند از بزرگترین تولید کنندگان شکر در جهان هستند که به دلیل خشکسالی با کاهش ۲۵ درصدی تولید شکر مواجه شده‌اند و این مسئله سبب افزایش نسبی قیمت شکر در بازارهای جهانی و از جمله در کشور ما هم شده است.

 

پورحیدری با بیان اینکه سرانه مصرف شکر در دنیا ۱۹ و نیم کیلو گرم و در کشور ما ۲۹ کیلوگرم است، گفت: یعنی حدود ۱۰ کیلو بیشتر از میانگین جهانی مصرف شکر داریم و سالانه نیازمند واردات بیش از یک میلیون تن شکر در کشور هستیم که مواد اولیه برخی صنایع غذایی به شکر وابسته است.

 

وی با اشاره به جایگاه پنجم گیلان در تشکیل پرونده تخلف و حوزه بازرسی افزود: گیلان در گروه خودرویی و لوازم یدکی، لوازم خانگی و در بخش مصالح ساختمانی از نظر تعداد پرونده‌ی تخلف تشکیل شده جز ۵ استان برتر در کشور است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار