کد خبر : 42329
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398- 27: 11

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تصویب قانون «بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی» موجب دلگرمی سرمایه‌گذاران شد

تصویب قانون «بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی» موجب دلگرمی سرمایه‌گذاران شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای حمایت از حوزه تولید و سرمایه‌گذاری قوانین خوبی به تصویب رسیده است گفت: قانون بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران را برای ادامه فعالیت تشویق می‌کند.

به گزارش گیلانستان سیدکاظم دلخوش اباتری تسهیل‌گری مجلس برای رونق تولید و اشتغال در کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: قانون بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی که توسط مجلس مصوب شده است فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را برای ادامه فعالیت‌هایشان تشویق می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وجود تحریم‌ها و مشکلات بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اثرات این رخدادها روی اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: تحریم‌ها ظرف چند سال گذشته تشدید شده و به همین خاطر است که در ۱۰ سال اخیر مقام معظم رهبری روی درون‌زا کردن اقتصاد تأکید داشتند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را نقطه مشترک تمام سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر دانست و عنوان کرد: مجلس به عنوان قوه مقننه نقش تسهیل‌گری را ایفا می‌کند و در کنار دولت که مسئولیت اجرا را بر عهده دارد برای تصویب، اصلاح و بازنگری در قوانین قدم بر می‌دارد.

دلخوش تغییر برخی از قوانین بر اساس شرایط روز کشور و جامعه را یکی از ضروریاتی که بر عهده مجلس قرار دارد اعلام کرد و بیان داشت: ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین قانون‌گذاری در آن اتفاق می‌افتد از طرفی دیگر مجلس به عنوان عامل این کار، قوانین متعددی را برای حمایت از بخش تولید و اقتصاد مصوب کرده است.

وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت توسط مؤسسات و بانک‌ها و فعالیت در حوزه رونق مشاغل خانگی را از اقدامات مجلس برای رونق تولید و سرمایه‌گذاری خواند و گفت: در بخش قانون رفع موانع تولید نیز مجلس دست دولت را باز گذاشته است تا بتواند جهت حمایت از سرمایه‌گذاران و رونق صادرات حامی فعالان اقتصادی کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخشودگی جرایم بانکی و یا دادن برخی مشوق‌ها به فعالان اقتصادی که در باز پرداخت تسهیلات خوش‌حساب هستند به رونق اقتصاد کمک شایانی می‌کند افزود: در کشور خلاء آن چنانی در بحث قوانین و مقررات نداریم بلکه در مرحله اجرا باید دقت و پیگیری لازم از سوی دولت انجام بگیرد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس فعالیت کمیسیون صنایع و معادن برای اصلاح ساختار صنعت و اقتصاد کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: کشور از حیث تحریم‌های اقتصادی در حال حاضر به شدت در منگنه قرار گرفته است و قوانین و اقدامات یاد شده تا زمانی که وضعیت این‌گونه باشد تأثیرات خود را نشان نمی‌دهند.

دلخوش مشخص کردن سیاست‌های کلی نظام به ویژه در حوزه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری و استفاده مجلس از این سیاست‌ها به عنوان اسناد بالادستی برای تدوین قوانین را مورد توجه قرار داد و گفت: چشم‌اندازها و اهداف در قانون اساسی و اسناد بالادستی مشخص است و مجلس بر اساس آن اقدامات خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار