کد خبر : 42466
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398- 31: 17

استاندار گیلان عنوان کرد:

تعاملات بین دستگاهی لازمه ارتقا و افزایش شاخص‌های فرهنگی در گیلان

تعاملات بین دستگاهی لازمه ارتقا و افزایش شاخص‌های فرهنگی در گیلان

استاندار گیلان امنیت و آرامش اجتماعی مطلوب این استان را مطلوب دانست و گفت: برای ارتقا و افزایش شاخص‌های فرهنگی در گیلان نیازمند وجود تعاملات جمعی و بین دستگاهی هستیم.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت توسعه فرهنگ قرآنی که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد با اشاره به سابقه فرهنگی و دینی مردم این استان، گفت: گیلان همواره در موضوعات فرهنگی و اجتماعی جز استان‌های پیشرو کشور بوده است.

وی امنیت و آرامش اجتماعی موجود در استان گیلان را مطلوب عنوان کرد و گفت: این نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این استان، فعالیت‌ و تلاش‌ مسئولان و تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی با یکدیگر است.

استاندار گیلان با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در این استان، خواستار بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این آنها شد و یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی را رسیدگی به رفع چنین آسیب‌هایی دانست.

وی در ادامه به کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی همانند طلاق و مواد مخدر نیز اشاره و تصریح کرد: این نشان می دهد که می‌توانیم با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست در کنار همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها گام‌ها موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

زارع با تأکید بر اینکه ارتقا و افزایش شاخص‌های فرهنگی تنها به وسیله یک دستگاه اجرا نخواهد شد، افزود: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته و با نگاه فرابخشی و تعاملات جمعی اقدامات موثری انجام دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۵۰۰ هزار دانشجو و دانش آموز در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند، گفت: این بستر مناسبی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان فراهم می کند.

وی به نقش معلمان و مربیان در تربیت این جامعه هدف اشاره و تأکید کرد: باید از ظرفیت معلمان و مربیان در اجرای فرایض دینی در سطح مدارس استفاده شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار