کد خبر : 90129
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402- 58: 21

رئیس حوزه هنری گیلان:

تعریف زیست بوم گیلان پیش نیاز طرح نظام مسائل است

تعریف زیست بوم گیلان پیش نیاز طرح نظام مسائل است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه فضا برای بهره گیری از استعدادهای هنری باز است، گفت: از همه اندیشه‌ها برای شکوفایی استعدادهای هنری بهره می گیریم.

به گزارش گیلانستان، سید رسول منفرد ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان، اظهار کرد: چالش‌ها و مشکلات در جامعه در فضای هنری هم تسریع پیدا کرده و بازتاب خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه چالش‌ها مایه بروز و نبوغ استعدادهای هنری می‌شود، افزود: اتفاقات و تجربه نیم قرن اخیر نشان می‌دهد که چالش‌ها و مشکلات جامعه منتج به ذوق هنری و کشف و شکوفایی استعدادهای هنری شده است.

 

رئیس حوزه هنری گیلان، مسئله محوری را مهم‌ترین رویکرد این نهاد فرهنگی دانست و بیان کرد: تعریف زیست بوم گیلان پیش نیاز طرح نظام مسائل است و حوزه هنری تلاش کرده ماکتی از زیست بوم گیلان را طراحی کند.

 

منفرد با اشاره به اهمیت سند زیست بوم گیلان، اضافه کرد: طرح سند زیست بوم گیلان کمک بزرگی به گیلان شناسی ما در ابعاد مختلف خواهد کرد تا بتوانیم بر اساس داده‌های آماری درست تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم.

 

وی با اشاره به طرح سند تحول گیلان، افزود: ترویج فرهنگ کار و تولید و توجه به هویت با محوریت کودک و نوجوان و خانواده در سند تحول مورد تاکید است.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به رویکردهای این نهاد فرهنگی و هنری، بیان کرد: تقویت هنر و اندیشه، تقویت جنبه مردمی ساختارها و برنامه‌ها و توجه به حوادث و سوانح زمانه بخشی از رویکردهای حوزه هنری گیلان است.

 

منفرد ادامه داد: تمرکز به موضوعات اصلی گیلان و ایران، مخاطب کودک و نوجوان و ایجاد هویت هنر انقلاب اسلامی بخش دیگری از رویکردهای حوزه هنری گیلان است.

 

وی با بیان اینکه پیوند هنر و اندیشه با کار نمایشی و بخش نامه‌ای صورت نمی‌گیرد، افزود: باید بسترهای لازم برای بهره گیری از ظرفیت‌های هنرمند و اندیشمند در کنار هم فراهم شود.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه فضا برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری باز است، گفت: حوزه هنری گیلان از همه ظرفیت‌ها و اندیشه‌ها برای شکوفایی استعدادهای هنری بهره می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار