کد خبر : 74506
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400- 11: 14

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

تغییر کاربری اراضی معضلی جدی برای روستاهای گیلان

تغییر کاربری اراضی معضلی جدی برای روستاهای گیلان

احمدی با اشاره به فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان، تغییر کاربری این اراضی را معضلی جدی برای روستاهای گیلان دانست.

به گزارش گیلانستان، «محمدرضا احمدی سنگری» امروز(شنبه، ۱۸ دی) در حاشیه برگزاری نشست مشترک دهیاران و شوراهای بخش سنگر با مدیرکل بنیاد مسکن جهت پیگیری مشکلات طرح هادیب در جمع خبرنگاران گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها منوط به پیگیری دغدغه‌ها و رفع مشکلات آنان است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس ساخت مسکن در اراضی روستایی برای روستائیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: روستائیان باید بتوانند در اراضی خود مطابق با قانون برای فرزندانشان مسکن احداث کنند تا از مهاجرت آنان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر رفع مشکلات روستائیان و خدمتگزاری به مردم تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی روستایی و ساخت و ساز غیرمجاز به معضلی جدی برای استان به ویژه روستائیان تبدیل شده است.

احمدی با بیان اینکه قانون باید برای همگان یکسان اجرا شود گفت: متاسفانه شاهدیم که افراد متمول مدتی بعد از خریداری اراضی روستایی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند در حالیکه همین ساخت و ساز برای روستائیان و فرزندان آنان خلاف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همین معضل موجب فروش اراضی به غیر روستائیان شده است به طرح مجلس در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: در تلاشیم تا با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر رعایت حریم رودخانه در روستاها، برداشت بی‌رویه از رودخانه‌ها و از بین رفتن حریم آن را ناشی از ضعف مدیریتی برخی مدیران دانست و اذعان کرد: متاسفانه طرح هادی دچار مشکلاتی است و معضلاتی را برای اراضی روستایی و روستائیان فراهم آورده که باید مجدد بازنگری شود.

وی وضعیت راه‌های روستایی سنگر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: راه‌های بخش سنگر وضعیت بدی نسبت به دیگر روستاهای استان داشته و حتی فاقد شن‌ریزی مناسب است که در خور مردم این بخش نیست و باید بدان توجه جدی شود.

انتهای پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار