کد خبر : 86984
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401- 02: 19

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اعلام کرد

برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰۵ مسجد گیلان

برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰۵ مسجد گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان جوهره اعتکاف را جدا شدن از خودخواهی و رسیدن به مقام خداخواهی دانست و گفت: انسانی که از خودخواهی بگذرد، جامعه ساز می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، عبودیت حضرت حق را شاخصه امیرالمومنین علی(ع) دانست و اظهار کرد: امام علی(ع) مترادف با حق و عدالت است و چون به معنای کامل عبد الهی بود، تمامی ویژگی ها و صفات الهی را در خودش متجلی کرد.

 

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف همزمان با ۱۳ رجب و ولادت امام علی(ع)، افزود: اعتکاف در مسجد در آداب اسلامی است، اما در تمام ادیان توحیدی و ابراهیمی هم وجود دارد و اسلام تکمیل کننده آن است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، فلسفه وجودی اعتکاف را خلوت با خود و انس با خدا و محاسبه نفس دانست که به اصلاح جان منجر می شود و گفت: وقتی جان آحاد جامعه اصلاح شود، جامعه هم به اصلاح می رسد.

 

حجت الاسلام مهدوی اعتکاف را امری مستحب دانست که انسان را از ظلمت کده ماده و آرزوهای زمینی رها می کند و ادامه داد: فضای زندگی انسان را دچار غفلت می کند، اما اعتکاف فرصت خوبی است تا دل و ذهن خودمان را از زندگی پرمشغله روزمره آرام کنیم و به ذکر خدا بسپاریم تا به رشد برسیم.

 

وی با بیان اینکه انسان در فضای پر هجمه رسانه ای بمباران می شود، خاطرنشان کرد: اعتکاف به روح و روان ما آرامش می دهد تا بتوانیم تفکر درست داشته باشیم و به آرزوهای الهی بیاندیشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان حلاوت معنوی اعتکاف را دارای اثرگذاری اجتماعی دانست و متذکر شد: ماهیت اعتکاف جدا شدن از مادی گرایی و توجه به خداست؛ در واقع جوهره اعتکاف جدا شدن از خودخواهی و رسیدن به مقام خداخواهی است و انسانی که از خودخواهی بگذرد، جامعه ساز می شود.

 

وی با اشاره به تداوم ثبت نام حضوری برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال تا قبل از اذان صبح جمعه، ۱۴ بهمن، اضافه کرد: تاکنون ۱۰۵ مسجد شهری و روستایی در سطح استان آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند و حدود ۸۰۰۰ نفر ثبت نام کردند؛ البته پیش بینی می شود تا ۱۱ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال شرکت کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی، از مومنین خواست جهت اطلاع از مساجد مورد نظر به سایت سازمان تبلیغات اسلامی استان و یا مساجد محلات مراجعه کنند و گفت: فضای گفتمانی حاکم بر مراسم اعتکاف امسال جهاد تبیین است که با حضور مبلغین انجام می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار