کد خبر : 97673
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402- 06: 15

فرماندار ماسال:

تفکیک زباله از مبدا در دستور کار دهیاران قرار گیرد

تفکیک زباله از مبدا در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار ماسال گفت: تفکیک زباله از مبدا در دستور کار دهیاران قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، غلامرضا گیل چالانی ظهر پنجشنبه در جلسه پسماند اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا در تمامی نقاط شهرستان ضروری است و باید تمام مراکز اقامتی و گردشگری در شهرستان برای حل مشکل زباله خود تدابیر لازم را اندیشیده و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه عمده تولید زباله در برخی از مسیرهایی بوده که بیشترین مسافر و گردشگر را داشته است، افزود: تولید حجم وسیعی از زباله در مناطق و عرصه‌های طبیعی، مردم و مسئولین را در زمان پیک ترافیک و افزایش جمعیت شهرستان نگران کرده است.

 

گیل چالانی ادامه داد: تاکنون محل مناسبی برای دپوی زباله در شهرستان مشخص نشده و در گذشته زباله‌های شهرستان به کود آلی رشت انتقال می‌یافت که این انتقال پسماند با مشکلاتی روبرو شد.

 

وی با بیان اینکه موضوع پسماند باید در شهرستان مدیریت شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بارها در جلسات متعدد تفکیک زباله از مبدا را تاکید کردیم اما دهیاران در این خصوص اقدام مناسبی را انجام نداده‌اند.

 

فرماندار ماسال بیان کرد: هیچ واحد گردشگری و اقامتی نمی‌تواند ادعا کند که زباله‌ای تولید نمی‌کند و جمع آوری زباله نیز مستلزم هزینه است و تمامی رستوران‌ها، خانه کاشانه‌ها و هتل‌ها ضمن رعایت تفکیک زباله از مبدا، برای جمع آوری آن نیز باید به دهیاران هزینه پرداخت کنند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه استان گیلان و شهرستان ماسال چهار فصل است، حضور مسافران را در هر زمان و فصلی خواهیم داشت و تفکیک زباله از مبدا و فرهنگ مدیریت پسماند که اجداد ما نیز به طور محلی این مدیریت را انجام می‌دانند را به روز رسانی کرده و ترویج دهیم.

 

گیل چالانی افزود: با این حجم گسترده ریخت و پاش پسماند و چالش‌های بهداشتی و محیط زیستی و با توجه به دغدغه‌هایی که در این راستا وجود دارد دهیاران و مدیران همواره به دنبال راه کاری باشند تا شاید مضرات این معضل ناخوشایند کمتر گریبان سلامت زیستی شهروندان و طبیعت زیبای منطقه را بگیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار