کد خبر : 41350
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 شهریور 1398- 41: 16

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

تقابل بین دولت و مجلس به تعامل تبدیل شود

تقابل بین دولت و مجلس به تعامل تبدیل شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در مورد دلایل عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت گفت: دولت و مجلس در شرایط فعلی به جای تقابل به تقویت تعاملات خود نیاز دارند.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی گفت ،تلاش دولت و مجلس برای تقویت ارتباطات دوجانبه و پرهیز از ایجاد تقابل بین دو قوه را متذکر شد و اظهار داشت: هیئت رئیسه مجلس طرح استیضاح وزیر صمت را تاکنون در صحن اعلام وصول نکرده است البته در صورت اصرار نمایندگان موافق این کار حتماً انجام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه موضوع استیضاح وزیر صمت در هیئت رئیسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت عنوان کرد: رحمانی به عنوان وزیر تحولات مثبتی را از لحاظ ساختاری در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت شروع کرده و با یک رویکرد جدید مشغول ساماندهی مسائل خودروسازان و تولید قطعات یدکی ملی است.

عباسی موضوع تقویت هر چه بیشتر تولید قطعات یدکی خودرو در داخل کشور در سالی که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با نگاه به مجموعه اقدامات و عملکردهای فعلی وزیر صمت در می‌یابیم که این وزارتخانه به همین سمت و سو در حرکت است بنابراین استیضاح وی فعلاً به صلاح نیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه البته استیضاح و سئوال و مواردی نظیر این به عنوان یک ابزار قانونی از حقوق هر نماینده‌ای محسوب می‌شود ابراز داشت: نمایندگان مجلس در صورت صلاحدید خود حق استیضاح دارند و هیئت رئیسه هم در صورت اصرار آنان نمی‌تواند این مسأله را به عقب بیاندازد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیگیری نمایندگان موافق، هیئت رئیسه طرح استیضاح وزیر صمت را اعلام وصول می‌کند یا خیر اظهار داشت: در صورت اصرار نمایندگان هیئت رئیسه نیز به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد و در نخستین فرصت ممکن استیضاح رحمانی را در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد اینکه این اعلام وصول دقیقاً چه زمانی در مجلس انجام خواهد شد افزود: مطمئناً به علت مشغله کاری مجلس در هفته‌ای که در آن قرار داریم اعلام وصول استیضاح وزیر صمت در صورت خواست نمایندگان طرح امکان‌پذیر نیست و نهایتاً باید در جلسات هفته بعدتر مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تعطیلات هفته آینده مجلس و اینکه استیضاح وزیر صمت احتمالاً به مهر ماه موکول می‌شود اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد ما به انسجام و اتحاد بین مجلس و دولت بیشتر نیاز داریم تا تقابل، از سوی دیگر دولت نیز برای تقویت این تعاملات باید تلاش بهتری داشته باشد.

عباسی زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در مجلس را نیز برشمرد و در این مورد اظهار داشت: جلسه رأی اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی دولت روز سه‌شنبه همین هفته برگزار می‌شود و رئیس جمهور نیز در دفاع از نامزدهای معرفی شده در صحن سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار