کد خبر : 39754
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398- 28: 11

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای گیلان:

تلاش برای برندسازی صنعت قلاب‌بافی در گیلان

تلاش برای برندسازی صنعت قلاب‌بافی در گیلان

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای گیلان از تلاش برای برند سازی صنعت قلاب‌بافی به‌منظور ایجاد اشتغال برای مردم و بانوان گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان محمد حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت بالای قلاب‌بافی در استان گیلان و شهرستان رشت، اظهار کرد: قلاب‌بافی یکی از هنرهای برجسته استان گیلان است که نشان از هنرمندی مردم این خطه از استان گیلان می‌دهد و دارای سابقه ۵۰۰ ساله قبل از میلاد مسیح است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مردم به صنعت قلاب‌بافی در ایجاد اشتغال پایدار در استان گیلان گفت: صنعت قلاب‌بافی در گیلان جایگاهی ویژه داشته و تفاوت در رنگ‌ها این صنعت در استان گیلان را نسبت به‌جاهای دیگر متمایز می‌کند لذا از مردم درخواست دارم به این امر توجه و به ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی در منطقه کمک کنند.

مدیرکل  آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گیلان  با اذعان به اینکه برندسازی صنعت قلاب‌بافی نقش بسیار مؤثری در توسعه آن دارد، تصریح کرد: در این نمایشگاه اثر ۶ هنرمند برجسته قلاب‌بافی در غالب ۶۰ اثر به نمایش گذاشته‌شده تا از طریق برندسازی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان بتوان به رشد و توسعه آن کمک کرد لذا در تلاشیم تا این برندسازی انجام شود.

حسینی لازمه رشد اقتصادی منطقه را توجه به صنعت‌های بومی و محلی دانست و افزود: استان گیلان دارای صنعت‌های محلی بسیار زیاد و با قدمت طولانی است که مردم باید با توجه به این صنعت زمینه‌ساز رشد اقتصادی و توسعه آن در منطقه شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار