کد خبر : 50172
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399- 37: 11

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان:

تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان گیلانی در ایام شیوع کرونا؛ ۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد

تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان گیلانی در ایام شیوع کرونا؛ ۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان از رشد ۳۰۰ درصدی آمار کشفیات این یگان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی گیلان با هوشیاری محیط‌بانان رفع تصرف شد.

به گزارش گیلانستان ساسان اکبری‌پور، با اشاره به دستور مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست گیلان، مبنی بر بسیج تمام امکانات و نیروها در راستای جلوگیری از اقدامات تخریبی متخلفان در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی گیلان با هوشیاری محیط‌بانان استان و حمایت دستگاه قضایی رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان از رشد چشمگیر عملکرد این یگان در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ خبر داد و عنوان کرد: همزمان با بازگشت پرندگان مهاجر به سمت زیستگاه‌های اصلی و شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی و غضروفی و رود کوچ به سمت رودخانه‌های مستعد گیلان مأموریت پرسنل این یگان وارد مرحله جدیدی شد.

اکبری‌پور حضور فعال در تمام شهرستان‌ها بر اساس دستور صادر شده مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست، همکاری بسیار خوب نیروی‌های مرزبانی، دریابانی و پلیس پیشگیری استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با وجود شرایط خاص شیوه ویروس کرونا ضمن افزایش حضور در مناطق تحت مدیریت از اقدامات تخریبی و تصرف اراضی ملی جلوگیری شد.

وی رفع تصرف بیش از ۶۰ هزار متر مربع از اراضی با حمایت قاطعانه دستگاه قضایی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در یکی از این موارد عوامل یگان حفاظت‌ محیط زیست مقدار ۷ هزار متر مربع را توسط فرد متخلفی که با استفاده از مرخصی کرونا از زندان آزاد و اقدام به تصرف شبانه اراضی ملی و حفاظت شده کرده بود رفع تصرف کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان پاکسازی رودخانه‌ها نظیر آستاراچای و شلمان‌رود و دهانه‌های ورودی دریا به رودخانه نظیر دهانه رودخانه سفیدرود در حوزه پارک ملی کیاشهر و تالاب‌انزلی را متذکر شد و گفت: بیش از هزار و ۷۸۹ رشته انواع تورآلات، ده‌ها فروند قایق و ۱۷ قبضه انواع سلاح شکاری از متخلفان کشف و ضبط شد.

اکبری‌پور رشد ۳ برابری میزان عملکرد یگان حفاظت محیط زیست گیلان نسبت به سال گذشته را طبق بررسی مستندات آماری موجود در بانک اطلاعتی متذکر شد و افزود: امیدواریم با تدابیر مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نیز شاهد عملکرد مطلوب پرسنل این یگان در راستای انجام وظایف خطیرش باشیم.

وی کشف پوست مرال شکار شده و شناسایی و دستگیری متخلف مورد نظر در ایام تعطیلات امسال را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در این مدت با پیگیری‌های انجام شده ۳ قطعه فلامینگو که به صورت غیرقانونی در منزل یکی از متخلفان زنده‌گیری و نگهداری می‌شد نیز کشف و ضبط و پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش سلکه رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست گیلان تخریب و جمع‌آوری بیش از ۵۰ سد کلهام که توسط متخلفان در مسیر مهاجرت آبزیان و به صورت غیرمجاز ساخته شده بود را از دیگر اقدامات این یگان خواند و بیان داشت: محیط‌بانان استان گیلان در تمام مناطق تحت امر محیط‌ زیست حضوری مستمر داشته و عملیات پایش را انجام می‌دهند.

اکبری‌پور حضور فعال و گسترده محیط‌بانان گیلان برای صیانت از محیط زیست آن هم در شرایطی که بسیاری از کارمندان دولت پس از شیوع کرونا و به اجبار در قرنطینه بودند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: رشد ۳۰۰ درصدی آمار کشفیات محیط‌بانان نسبت به سال گذشته در همین ایام نشانگر این حضور مقتدر محسوب می‌شود.

وی به دیگر اقدامات انجام شده یگان حفاظت محیط زیست گیلان به ویژه در ایام تعطیلات امسال اشاره کرد و ابراز داشت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال دو مورد برداشت گسترده شن و ماسه در حین ارتکاب جرم نیز توسط پرسنل یگان شناسایی و ضمن توقف عملیات، پرونده آن تشکیل و متخلفان به مراجعه قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار