کد خبر : 91461
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در راه گیلان

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در راه گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه امسال میهمان گیلانی‌ها است.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میرعظیمی در گفت وگو با خبرنگاران، از راه اندازی تماشاخانه های سیار در سطح استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان در مناطق کمتر برخوردار و گردش‌پذیر استان گیلان به اجرای برنامه‌ می‌پردازد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان هدف از این حرکت فرهنگی هنری را ارایه فعالیت‌های هدفمند و نشاط‌آفرین خواند و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در «قالب ستاد استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار» از دیگر اولویت‌ها به ‌شمار ‌می‌رود.

 

وی ادامه داد: حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در استان گیلان افزون بر آگاهی‌بخشی و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به آینده‌سازان ایران اسلامی و خانواده‌ها، نمایشی از هم‌گرایی فرهنگی است و استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و دیگر دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ استان، نقش ب ‌سزایی در پیشبرد این حرکت فرهنگی برعهده دارند.

 

میرعظیمی افزود: معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون پرورش فکری، اجرای قصه‌گوی، پخش نماهنگ، هنرنمایی مجریان فعال در عرصه کودک ونوجوان و اجرای نمایش، از جمله برنامه‌های است که با حضور تماشاخانه‌های و مراکز سیار این مجموعه فرهنگی اجرایی می‌شود.

 

وی به محل حضور دو دستگاه تماشاخانه و مراکز سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اشاره و اظهار ‌کرد: اجرای این تماشاخانه‌ها صبح امروز، ۱۱ اردیبهشت ماه جاری، با حضور در شهرستان‌های رودسر و لنگرود آغاز می‌شود و با اجرای نمایش «۹۹-۶۵» و فعالیت‌های فرهنگی همراه خواهد ‌بود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان اضافه کرد: امروز همچنین دیگر تماشاخانه‌ سیار کانون به غرب استان گیلان سفر ‌می‌کند و افزون بر اجرای فعالیت‌های کودک و نوجوان محور، نمایش «حیاط خانه ما» را به ترتیب در شهرستان فومن و صومعه‌سرا به روی صحنه می‌برد.

 

وی از برنامه‌های دومین روز حضور تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در گیلان سخن به میان آورد و عنوان کرد: طی فردا یک دستگاه تماشاخانه‌ به شهرستان های رضوانشهر و بندرانزلی می‌رود و در راستای اجرای برنامه‌های مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون، با نمایش‌های «حیاط خانه ما» و «۹۹-۶۵» پذیرای علاقه‌مندان خواهد ‌بود.

 

این مسئول فرهنگی از استقرار تماشاخانه سیار کانون در عصر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در پیاده‌راه فرهنگی(میدان شهدای ذهاب) شهر رشت خبر داد و گفت: اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری با حضور مجریان مطرح کودک و نوجوان از برنامه‌هایی است که برای مخاطبان اجرا ‌می‌شود.

 

میرعظیمی در پایان از اجرای تئاتر «۱۲ دقیقه» در مرکز شماره یک کانون رشت و از اجرای نمایش‌های  «نهالی که بابام کاشت» و «۱۲ دقیقه» در کانون پرورش فکری لاهیجان به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد و افزود: ایثار و شهادت محور موضوعی این آثار محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار