کد خبر : 92121
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402- 53: 23

تمرکز گیلان بر طب سنتی بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

تمرکز گیلان بر طب سنتی بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به‌ضرورت هدایت دانشگاه اسلامی به سمت طب سنتی در جهت توسعه خدمات درمانی، گفت: در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، جایگاه طب سنتی به‌خوبی دیده‌شده و خوشبختانه رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این زمینه معطوف و متمرکز است.

به گزارش گیلانستان، پیش از ظهر امروز نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محوریت «رویکرد نوین به طب سنتی» در سالن اجلاس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.

 

تمرکز گیلان بر طب سنتی در درمان

 

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه طب سنتی در نظام سلامت، اظهار کرد: طب سنتی یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هم‌جهت با برنامه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

 

وی با اشاره به‌ضرورت هدایت دانشگاه اسلامی به سمت طب سنتی در جهت توسعه خدمات درمانی، افزود: در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، جایگاه طب سنتی به‌خوبی دیده‌شده و خوشبختانه رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این زمینه معطوف و متمرکز است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان طب سنتی را لازم و حذف آن را غیرممکن دانست و گفت: باید به ایجاد ارتباط طب سنتی با معاونت تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت آموزشی دانشگاه به‌عنوان یک تکلیف، نگریسته شود.

 

آشوبی فراهم کردن بستر گفت‌وگو و هم‌اندیشی در جهت ارتقای سلامت استان را مؤثر دانست و افزود: باید از ظرفیت منابع انسانی و تجهیزاتی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه فعالیت‌های سلامت‌محور به‌ویژه در طب سنتی بهره گرفت.

 

وی همچنین از آمادگی همه‌جانبه دانشگاه جهت توسعه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی با بهره‌گیری از علوم مرتبط با طب سنتی خبر داد.

 

تبیین اهداف مشترک طب سنتی با طب نوین

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، گفت‌وگو در زمینه اهداف مشترک طب سنتی با طب نوین است.

 

گفتنی است در این نشست، پیدایش، توانمندی‌ها، تشخیص بیماری‌ها، مداخلات و پاسخگویی طب سنتی در جهان و ایران توسط پروین‌رو، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین و تشریح شد.

 

همچنین تعدادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به بیان سؤالات، دغدغه‌ها و راهکارهای علمی و پیامدهای آن پیرامون طب سنتی پرداختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار