کد خبر : 79350
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تیر 1401- 35: 15

توزیع تریکوکارت برای مبارزه با کرم ساقه خوار در شالیزارهای گیلان

توزیع تریکوکارت برای مبارزه با کرم ساقه خوار در شالیزارهای گیلان

معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای مبارزه بیولوژیک تاکنون ۵۱۰ تریکوکارت بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش گیلانستان، علی موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام وجین نیز در ۹۹ درصد از شالیزارهای استان انجام شده است، افزود: فقط به صورت موردی برخی از کشاورزان وجین را انجام نداده‌اند که باید هرچه سریعتر به پایان برسانند.

موسوی ادامه داد: تاکنون در پنج درصد از شالیزارها معادل ۱۲ هزار هکتار ظهور خوشه ساقه های طلایی برنج گزارش شده است.

معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کرم ساقه خوار برنج یکی از مهمترین آفات برنج محسوب می شود، ادامه داد: برای مبارزه با این آفت دو روش بیولوژیک و شیمیایی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه برای مبارزه بیولوژیک از تریکوکارت استفاده می‌شود یادآور شد: برای مبارزه ۵۱۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان ۵۱۰ تریکوکارت توزیع شد.

موسوی اظهار کرد: برای مرحله دوم نیز بنا داریم در ۵۱۰۰ هکتار دیگر از شالیزارها مبارزه با کرم ساقه خوار را انجام دهیم که تا ده روز دیگر به اتمام می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از افراد سودجو به کشاورزان توصیه می‌کنند از موادشیمیایی نظیر کلر برای از بین بردن آفات استفاده کنند که نباید به هیچ وجه به توصیه این افراد سودجو عمل کنند. خوشبختانه کشاورزان آگاه به ضرر این مواد هستند و انجام نمی دهند زیرا کلر باعث تخریب و مسمومیت خاک شالیزارها می شود.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار