کد خبر : 65414
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400- 17: 11

معاون کمیته امداد گیلان:

توزیع ۱۹۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در قالب طرح اطعام مهدوی

توزیع ۱۹۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در قالب طرح اطعام مهدوی

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان با اشاره به توزیع ۱۹۵ هزار پرس غذای گرم در قالب طرح اطعام مهدوی، گفت: تاپایان ماه رمضان این تعداد به ۳۵۰ هزار پرس می رسد.

به گزارش گیلانستان، حسین جهانگیری با اشاره به فعالیت آشپزخانه مهدوی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، اظهار کرد: تا به امروز حدود ۱۹۵ هزار پرس غذا گرم تهیه و در میان نیازمندان استان گیلان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برای تهیه این تعداد غذا ۵۴ میلیارد ریال هزینه انجام شده است، افزود: ۹۱ آشپزخانه برای تهیه و توزیع غذاها فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان ادامه داد: این آشپزخانه‌ها روزانه ظرفیت تهیه به طور متوسط ۱۰ هزار پرس غذای گرم دارند.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از مشارکت تمام همکاران، حوزه‌های اکرام و زکات و ظرفیت‌های برون سازمانی از قبیل اصناف، بسیج سپاه در اجرای این برنامه، تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار بسته افطاری ساده به ارزش هفت میلیارد ریال و ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال نیز در این ایام بین نیازمندان استان گیلان توزیع شده است.

جهانگیری با اشاره به کمک‌ها و مشارکت‌های جمع آوری شده در این مدت، گفت: ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بخش‌های مختلف برای اجرای این برنامه مشارکت و جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: در روزهای آینده علاوه بر ادامه طرح اطعام مهدوی، ۱۵۵ هزار پرس غذای گرم دیگر و همچنین ۱۷ هزار بسته معیشتی نیز در میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان همچنین با اشاره به اجرای پویش «ایران مهربان» طرح اکرام ایتام، اضافه کرد: در این پویش تلاش می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان تمام فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت امداد کمیته امداد از وجود حامی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه ریزی لازم در جهت جمع آوری زکات فطر روزه داران را در دستور کار دارد تا ضمن جمع آوری نسبت به توزیع آن بین نیازمندان اقدام کند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار