کد خبر : 31628
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397- 24: 16

توسعه و رونق گردشگری دریایی نه اشتغال‌زا و نه ارزآور است

توسعه و رونق گردشگری دریایی نه اشتغال‌زا و نه ارزآور است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه نقشه راه توسعه صنعت گردشگری به دریا ختم نمی‌شود گفت: توسعه و رونق گردشگری دریایی نه اشتغال‌زا و نه ارزآور است و رونق گردشگری دریایی فقط برای داخل خوب است زیرا گردشگران خارجی که به گیلان می‌آیند برای دریا نخواهند آمد و بیشتر هدفشان بازدید از مکان‌ها تاریخی ما است و به همین دلیل ما باید رونق گردشگری دریایی را برای مردم خودمان برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کشور ما به جایگاه صنعت گردشگری کمتر پرداخت‌شده اظهار کرد: برای اولین بار پس از انقلاب مسئولین نظام بر اهمیت صنعت گردشگری برای توسعه پایدار کشور تأکید کرده‌اند و استان ما نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری بر صنعت استان افزود: استاندار گیلان محور توسعه را بحث گردشگری گذاشته و اکنون سهم گیلان از گردشگری بیش از ۳۰ درصد ناخالص استان است و در تلاش هستیم تا دو سال آینده سهم خود را به بیش از ۴۰ درصد تولید ناخالص استان برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ۵۱۳ فقره موافقت اصولی از بوم گردی تاکنون در استان صورت گرفته و ۴۳ پروانه نیز صادرشده است و البته موانعی نیز وجود دارد که با تشکیل کارگروه‌ها درصدد حل بسیاری از این موانع هستیم تا مشکلات برطرف شود.

انتخابی با اشاره به اینکه ۷۹ منطقه نمونه گردشگری در گیلان داریم بیان کرد: مشکل اصلی این مناطق نمونه گردشگری، جزو مثتثنیات اراضی، جنگل‌ها و منابع طبیعی بودن و مشکل زیست‌محیطی داشتن است و به همین دلیل مشکلات اجرایی پیش آمد تا روند سرمایه‌گذاری در استان دچار مشکل شود.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت گردشگری گیلان مشکل دارد گفت: در حوزه گردشگری سیاست‌گذاری نداریم و این مشکل فقط مختص گیلان نیست و در کشور نیز وجود دارد و باید طرح اقتصاد گردشگری را جایگزین اقتصاد نفتی کرد و ما درصدد هستیم این طرح را در سه مرحله در گیلان اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه نقشه راه توسعه صنعت گردشگری به دریا ختم نمی‌شود تصریح کرد: توسعه و رونق گردشگری دریایی نه اشتغال‌زا و نه ارزآور است و رونق گردشگری دریایی فقط برای داخل خوب است زیرا گردشگران خارجی که به گیلان می‌آیند برای دریا نخواهند آمد و بیشتر هدفشان بازدید از مکان‌ها تاریخی ما است و به همین دلیل ما باید رونق گردشگری دریایی را برای مردم خودمان برنامه‌ریزی کنیم.

انتخابی با اشاره به اینکه مدیریت در معرفی فرهنگ و رویداد به‌عنوان یک اصل در برنامه‌ریزی گردشگری قرار دارد گفت: با شناساندن فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و رویدادهای مذهبی و تاریخی استان که اولین گام در جلب گردشگران خارجی است می‌توان شاهد حضور توریست در فصول مختلف سال و به‌موازات آن رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی استان بود.

وی با بیان اینکه باید در گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی و مذهبی برنامه‌ای منسجم داشت افزود: ثبت یک اثر جهانی مانند ماسوله و جنگل‌های هیرکانی از نیازهای استان است و باید با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و فعالین صنعت گردشگری با تحقق این موضوع، معضل بیکاری را نه‌تنها در استان بلکه در کل کشور ریشه‌کن و ارزآوری و تولید ثروت را نهادینه کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار