کد خبر : 106333
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403- 47: 17

توضیحات شهردار بندر آستارا درباره صدور سند اراضی «برکه پریان» به نام دولت

توضیحات شهردار بندر آستارا درباره صدور سند اراضی «برکه پریان» به نام دولت

.

به گزارش گیلانستان، میثم الوان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در توضیحات این خبر اظهار کرد: دستگاه قضایی با تصرف غیرقانونی «برکه پریان» در شهر مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان به مساحت ۸۳ هزار و ۴۰۹ متر مربع و ارزش دست کم سه هزار میلیارد تومان جلوگیری کرد.

 

وی افزود: «برکه پریان» در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا و بازار بزرگ ساحلی آستارا قرار دارد و با توجه به مستندات موجود و کار کارشناسی حرفه‌ای و تخصصی، از صدور سند مالکیت به نام شخص مدعی جلوگیری شد و همزمان اقدام لازم برای هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، واحد حقوقی شهرداری آستارا، راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک در دستورکار قرار گرفت.

 

شهردار بندر آستارا با تأکید بر اینکه اراضی ملی متعلق به اشخاص نیست، بیان کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و به دنبال پیگیری‌های بعدی سازمان بازرسی، سند مالکیت برکه پریان به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده و مقرر است در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازار بزرگ ساحلی آستارا در اختیار شهرداری آستارا و برای استفاده مردم این شهر قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در زمین فوق برای رفاه حال مردم شهر آستارا فضای سبز، فازهای تجاری و گردشگری، پارک کودک، پارکینگ عمومی احداث خواهد شد، گفت: اقلیم مستعد آستارا با پیشینه غنی فرهنگی و آثار گردشگری متعددش درهم آمیخته است و بر همین اساس برای توسعه روزافزون بخش گردشگری آن باید برنامه‌ریزی کامل و مدونی انجام داد.

 

الوان‌پور تصریح کرد: وجود سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری باعث ایجاد یک رونق اقتصادی و جذب گردشگران بیشتر خواهد بود و با ارائه طرح‌های مناسب می‌توان شاهد شکوفایی اقتصاد و اشتغال منطقه باشیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار