کد خبر : 104850
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402- 25: 12

ثبت‌نام ۳۸ هزار متقاضی خرید مسکن طرح نهضت ملی در گیلان

ثبت‌نام ۳۸ هزار متقاضی خرید مسکن طرح نهضت ملی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به ثبت‌نام ۳۸ هزار و ۶۲۴ متقاضی خرید مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت در گیلان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۷۸۰ متقاضی واجد شرایط توسط بنیاد مسکن شناسایی شده و از این تعداد برای یک‌هزار و ۸۲۰ متقاضی تخصیص پروژه صورت گرفته است.

به گزارش گیلانستان، حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان صبح امروز در گفت و گو خبری سیمای مرکز گیلان با اشاره به ثبت‌نام ۳۸ هزار و ۶۲۴ متقاضی خرید مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار و ۷۸۰ متقاضی واجد شرایط توسط بنیاد مسکن شناسایی شده و از این تعداد برای یک‌هزار و ۸۲۰ متقاضی تخصیص پروژه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن متولی تولید مسکن در روستاها است، گفت: بنیاد مسکن به قائم مقامی راه و شهرسازی، ساخت و ساز در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت را نیز بر عهده دارد و همچنین به عنوان کارگزار راه و شهرسازی، پروژه‌های خاص مسکن‌سازی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در دستور کار بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان یکی از مشکلات موجود در گیلان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کمبود اراضی دانست و افزود: با تلاش‌های انجام شده ۲۴ هکتار زمین جهت احداث ۲هزار و ۲۰۲ واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان داده شده است.

دائمی با تاکید بر شناسایی اراضی دستگاه‌ها و نهادها و مستثنیات جهت ساخت مسکن روستایی بیان کرد: با واگذاری این اراضی به مردم، بخشی از دغدغه مسکن در روستاها رفع می‌شود لذا در این راستا پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و تسهیلات تکمیلی آغاز شده است.

وی با اشاره به سهم ۲۰ درصدی بنیاد مسکن در تحقق ساخت سالیانه یک‌میلیون مسکن در کشور تصریح کرد: سهمیه استان گیلان از این یک.میلیون واحد، ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که چهار هزار و ۵۰۰ واحد آن مربوط به روستاها است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار