کد خبر : 35445
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردین 1398- 21: 17

فرماندار فومن:

ثبت‌جهانی کشتی گیله مردی در فومن

ثبت‌جهانی کشتی گیله مردی در فومن

قاسم‌نژاد گفت: کشتی گیله مردی در فومن ثبت جهانی می‌شود.

به گزارش گیلانستان «محمود قاسم‌نژاد» ظهر امروز (شنبه، ۱۷فروردین) در نشست مشترک با مسئولان برگزاری مسابقات کشتی گیله‌مردی در فومن، اظهار کرد: مسابقات کشتی گیله‌مردی با حضور قهرمانان سال ۹۷ و در ۲ رده سنگین وزن و سبک وزن به مدت سه روز در فومن برگزار می‌شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه در این مسابقات که ۱۶ قهرمان اول تا سوم کشتی گیله‌مردی از سال گذشته حضور دارند، افزود: کشتی گیله‌مردی که پیش از این به عنوان میراث معنوی ایران به ثبت رسیده است، با حضور میهمانان خارجی و مسئولان استانی به ثبت جهانی می‌رسد.

وی بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر برای باشکوه برگزار شدن این مسابقات تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در این دوره از مسابقات کشتی گیله مردی با حضور میهمانان خارجی به ثبت جهانی خواهید رسید، نیاز است که تبلیغات لازم صورت پذیرد و نواقص احتمالی در هنگام برگزاری مسابقات برطرف شود.

قاسم‌نژاد، پیشنهاد مسئولان برگزاری مسابقات مبنی بر برگزاری مراسم یادبود سهیل پرسته قهرمان فقید کشتی ساحلی جوانان جهان را اقدامی ارزنده توصیف و تصریح کرد: فرمانداری شهرستان فومن از هیچ تلاشی برای برگزاری باشکوه مسابقات دریغ نمی‌کند.

گفتنی است این مسابقات از شنبه شب آغاز و دوشنبه به پایان ‌می‌رسد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار