کد خبر : 33769
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 بهمن 1397- 36: 10

ثبت سی و هشتمین وقف گیلان در شهرستان بندرانزلی

ثبت سی و هشتمین وقف گیلان در شهرستان بندرانزلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت سی و هشتمین وقف این استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این وقف در شهرستان بندرانزلی و با نیت برگزاری کلاس‌های قرآنی ثبت شده است.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به ثبت سی و هشتمین وقف امسال استان گیلان در شهرستان بندرانزلی، اظهارکرد: این وقف برای با نیت برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه واقف اهل بندرانزلی یک واحد آپارتمان خود به مساحت ۷۴ متر مربع را برای برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم وقف کرده است، افزود: ارزش ریالی این وقف ۴ میلیارد ریال است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه این نخستین وقف شهرستان بندرانزلی در سال ۹۷ است، گفت: شهرستان بندرانزلی ۵۵ موقوفه و ۳۲۰ رقبه دارد، بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه خوانی امام حسین(ع) و کمک به فقرا است.

وی با اشاره به سابقه درخشان شهرستان بندرانزلی در فعالیت‌های قرآنی، گفت: یکی از نیازهای این شهرستان حمایت از فعالیت‌های قرآنی است که وقف جدید هم با همین نگاه، نیت قرآنی دارد.

حجت الاسلام علیزاده عمل به نیات واقف را مهمترین وظیفه در اوقاف عنوان و اظهارکرد: واقفان یقین داشته باشند که بر اساس نیات آنها، عمل می شود.

وی با اشاره به اهمیت وقف و مشارکت در این کار خداپسندانه، ادامه داد: وقف منبع و انگیزه کار نیک و تداوم خیرخواهی در بخش‌های مختلف جامعه است که برکات آن تا ابد برای شخص واقف و جامعه، ساری و جاری خواهد بود.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: تا پیش از هفته وقف امسال ۳۵ وقف جدید با ارزش تقریبی ۲۱۰ میلیارد ریال در گیلان به ثبت رسید.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار