کد خبر : 99294
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402- 02: 17

ثبت نام برای انتخابات مجلس در گیلان رکورد زد

ثبت نام برای انتخابات مجلس در گیلان رکورد زد

دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در دوره نهم مجلس ۲۰۲ نفر، دوره دهم ۳۶۷ و در دوره یازدهم ۴۶۷ ثبت کرده بودند، گفت: در دوره اخیر و تا پایان روز ششم ثبت نام کاندیداها، شاهد رکوردشکنی اعلام داوطلبی در تاریخ ادوار مجلس در استان گیلان هستیم.

به گزارش گیلانستان، جواد شفیعی ثابت صبح امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استانداری گیلان با اشاره به ثبت نام قطعی ۵۳۲ نفر تا پایان روز ششم ثبت نام داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اظهار کرد: از این تعداد، ۵۲ نفر از بانوان و ۴۸۰ نفر از آقایان برای ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کرده‌اند.

 

وی با اشاره به رده سنی ثبت نام کنندگان برای دوره دوازدهم مجلس گفت: ۱۹ درصد داوطلبین ۵۰ تا ۵۵ سال، ۱۸درصد ۴۰ تا ۴۵ سال و ۱۴ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال و ۱۴ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال و ۱۵ درصد نیز ۳۵ تا ۴۰ سال و ۷ درصد هم ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند.

 

به گفته دبیر ستاد انتخابات گیلان، ۷۸درصد داوطلبین تا پایان روز ششم، کارشناسی ارشد و ۱۴درصد دکترا و ۲درصد حوزوی و ۶درصد مدرک تحصیلی کارشناسی دارند و ۲۷ درصد نیز سوابق ایثارگری و ۳درصد مشمول ماده ۳۳ قانون انتخابات (نیاز به استعفا) هستند.

 

شفیعی ثابت با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان برای هر حوزه انتخابیه افزود: رشت وخمام ۱۴۶نفر، رودسرواملش ۵۸نفر، لاهیجان و سیاهکل ۵۴ نفر، تالش ماسال رضوانشهر ۵۴ نفر؛ فومن وشفت ۴۲ نفر، بندرانزلی ۳۹ نفر، آستارا ۲۹ نفر، لنگرود ۲۹ نفر، رودبار ۳۲نفر، صومعه سرا ۲۲نفر و حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه تا پایان روز ششم ۲۷ نفر ثبت نام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در دوره نهم مجلس ۲۰۲ نفر، دوره دهم ۳۶۷ و در دوره یازدهم ۴۶۷ ثبت کرده بودند، گفت: در دوره اخیر و تا پایان روز ششم ثبت نام کاندیداها، شاهد رکوردشکنی اعلام داوطلبی در تاریخ ادوار مجلس در استان گیلان هستیم.

 

دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه مهلت ثبت نام کاندیداها سوم آبان پایان می‌یابد و از ۱۴ تا ۲۰ آبان آغاز نام‌نویسی داوطلبین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مرکز استان فرمانداری رشت خواهیم بود، گفت: علاوه بر آن، وزارت کشور و فرمانداری قم از داوطلبین برای همه حوزه‌های انتخابیه کشور ثبت نام برای انتخابات خبرگان رهبری به عمل می‌آورند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار