کد خبر : 52730
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399- 35: 11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

ثبت نام بیش از ۵۳۰۰ کارگاه تولیدی و خدماتی آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا

ثبت نام بیش از ۵۳۰۰ کارگاه تولیدی و خدماتی آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا

علیزاده با بیان اینکه به واحدهای تولیدی و خدماتی آسیب دیده در بحران کرونا ویروس تسهیلات ویژه اعطا می‌شود گفت : تا کنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ کارگاه تولیدی و خدماتی در گیلان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان،«عباس علیزاده» به بحران کرونا ویروس اشاره کرد و اظهارداشت: در بحران کرونا ویروس اکثر مشاغل با بحران اقتصادی روبه رو شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه افرادی که بیمه بودند، در این برهه با مشکل برخوردند و بیکار شدند گفت: این افراد بعد از مراجعه و شناسایی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

علیزاده تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کشور برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که از این تعداد بعد از بررسی‌های صورت گرفته ۷۰۴ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی ادامه داد: ۱۴ رسته شغلی با زیر گروه‌ها، برای دریافت بیمه بیکاری و تسهیلات وام در بحران کروناویروس مشخص و تعیین شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: در واحدهای تولیدی، هتل‌‌ها و رستوران‌ها که در این بحران به کلی تعطیل شده بودند برای هر یک نفر کارگر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 

علیزاده تصریح کرد: واحدهای متاثر از کرونا ویروس که تا حدی فعالیتشان با بحران جدی مواجه شد به ازای هر یک کارگر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات بحران کرونا ویروس برای گیلان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: واحدهایی که بیکار شدند یا متاثر ا ز این بیماری منحوس شدند با ثبت‌نام در سامانه کارا و بعد از پالایش اولیه و بررسی‌های صورت گرفته بلافاصله به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

علیزاده اعلام کرد: در گیلان ۱۸ بانک متولی پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای آسیب دیده در بحران کرونا ویروس تعیین شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۳۹۵ کارگاه و ۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر در گیلان در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات بحران کروناویروس ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان ساخت: با پیگیری‌های صورت گرفته اگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای گیلان با کمبود مواجه شود از تسهیلات دیگر استان‌ها که با آسیب جدی در بحران مواجه نشدند برای گیلان استفاده می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار