کد خبر : 102299
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402- 00: 19

ثبت ۱۴ هزار تولد در گیلان در ۹ ماه نخست سال جاری

ثبت ۱۴ هزار تولد  در گیلان در ۹ ماه نخست سال جاری

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۱۴ هزار تولد در سال جاری و در گیلان گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۵۲۹ تولد نوزاد داشتیم که از این میزان هفت هزار و ۴۶۸ مورد پسر و هفت هزار و ۶۱ تولد دختر بودند.

به گزارش گیلانستان، امیر حسن‌زاد، مدیرکل ثبت احوال گیلان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۱۴ هزار تولد در سال جاری و در گیلان اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۵۲۹ تولد نوزاد داشتیم که از این میزان هفت هزار و ۴۶۸ مورد پسر و هفت هزار و ۶۱ تولد نیز دختر بودند.

 

وی میانگین سنی مادران را ۳۰ الی ۳۴ عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار ۷۷/۷ درصد ولادت‌ها در مناطق شهری و ۲۲/۳ درصد هم در مناطق روستایی گیلان بوده است.

 

مدیرکل ثبت ‌احوال گیلان با بیان اینکه پنچ سال نخست ازدواج بیشترین میزان تولدها را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این مدت هشت هزار و ۷۲۵ مورد ازدواج در گیلان ثبت شد که از این تعداد هفت هزار و ۵۸۶ مورد در مناطق شهری و هزار و ۱۳۹ ازدواج در مناطق روستایی بوده است.

 

به گفته حسن‌زاد، همچنین در این مدت، ۱۴ هزار و ۳۶ مورد فوتی در استان گیلان ثبت شد که از این تعداد هفت هزار و ۷۱۱ نفر مرد و ۶ هزار و ۳۲۵ نفر زن را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار