کد خبر : 42190
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مهر 1398- 46: 10

مدیرکل بنیاد دفاع مقدس گیلان:

جبران عقب‌ماندگی ۱۲ ساله ساخت موزه دفاع مقدس گیلان نیاز به کار جهادی دارد

جبران عقب‌ماندگی ۱۲ ساله ساخت موزه دفاع مقدس گیلان نیاز به کار جهادی دارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: عقب‌ماندگی ۱۲ ساله برای ساخت موزه دفاع مقدس گیلان که عملیات اجرایی آن از بهمن سال گذشته آغاز شده است تنها با کار جهادی جبران می‌شود.

به گزارش گیلانستان سرهنگ پاسدار عباس بایرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران حفظ دستاوردهای مادی و معنوی دفاع مقدس را از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد و اظهار داشت: عقب‌ماندگی‌های ۱۲ ساله برای ساخت موزه دفاع مقدس گیلان که عملیات اجرایی آن از بهمن سال گذشته آغاز شده است تنها با کار جهادی جبران می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان کمک و مساعدت تمام دستگاه‌ها و ادارات کل برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس را مهم برشمرد و عنوان کرد: در همین راستا نشست‌هایی را از ابتدای امسال تاکنون با بسیاری از مدیران کل گیلان برگزار کرده‌ایم که بازخورد بسیار خوبی نیز داشته است.

بایرامی وجود ۱۵ موزه دفاع مقدس در سطح کشور را مورد اشاره قرار داد و از افتتاح ۱۰ موزه دیگر در ایام دهه فجر امسال با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون فرآیند اجرای عملیات موزه دفاع مقدس در ۵ استان کشور از جمله گیلان با حدوداً ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی فعالیت در حوزه نوشتن کتاب، ساخت انیمیشن، موشن‌گرافی، ساخت موسیقی و تله فیلم با موضوع شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را در گیلان تا حدودی مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: استفاده از زبان هنر برای انتقال این ارزش‌ها به جوانان امروز باید بیشتر از این‌ها دنبال شود زیرا تأثیر به‌سزایی در جامعه بر جای می‌گذارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اعزام ۹۷ هزار رزمنده از این استان به سمت ‌جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و افزود: خطه ولایتمدار گیلان در دوران دفاع مقدس ۸ هزار شهید و بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ جانباز را تقدیم آرمان‌های انقلاب و اسلام کرده است.

بایرامی استفاده از وجود والدین شهدای دفاع مقدس برای اطلاع از سیره زندگی شهدا را در جهت آشنایی نسل‌های جوان با آنان را یکی از رویکردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواند و گفت: در حال حاضر متوسط سن بسیاری از پدران و مادران شهدای در قید حیات گیلان به بالای ۸۰ سال رسیده است.

وی دوری جستن از حقارت و تحقیر و مبارزه با مظاهر ظلم را ویژگی بارز مردم ایران در تمام طول تاریخ تمدنی آن‌ها دانست و اظهار داشت: در دوران طاغوت نیروهای ارتشی کشورمان حتی اجازه ساخت کوچک‌ترین وسیله و ابزاری را نداشتند و تمام امور مربوط به تجهیزات و فناوری‌ها و ساخت سلاح در دست غربی‌ها بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ساده‌زیستی مسئولان و تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری به این اصل اساسی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اگر شهدا، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تاکنون در قلب و ذهن مردم باقی‌مانده‌اند به‌علت وجود خوی سادگی و دوری از اشرافیت در آنان است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار