کد خبر : 91501
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402- 01: 1

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

جبران عقب ماندگی نظام سلامت گیلان در دستور کار قرار دارد

جبران عقب ماندگی نظام سلامت گیلان در دستور کار قرار دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه جبران عقب ماندگی نظام سلامت استان در دستور کار قرار دارد، گفت: رفع عقب‌ماندگی‌های نظام سلامت هدف اصلی ما در دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش گیلانستان، محمد تقی آشوبی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: سیاست‌های کشور ارتقا نظام سلامت است و این مهم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیاده سازی می‌شود.

 

وی با اشاره به شعار محوری هفته سلامت تحت عنوان «سلامت برای همه با پزشکی خانواده»، افزود: هفته ملی سلامت به‌عنوان یکی از برنامه مهم وزارت بهداشت، هرساله باهدف ارتقای سواد سلامت و اطلاع‌رسانی در خصوص دستاوردهای مربوط به این حوزه، برگزار می‌شود.

 

آشوبی با بیان اینکه تحقق «شعار سلامت برای همه» نیازمند همت جهادی و عملی است، گفت: اقدامات اساسی و بزرگی در استان، برای رسیدن به شعار «توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت» آغاز شده که بخش وسیعی از این اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها با تلاش، همت، اطلاع‌رسانی، نظارت و همچنین مطالبه گری های مستمر و منصفانه اصحاب رسانه ممکن و محقق می‌شود.

 

تحقق عدالت نظام سلامت در گیلان مورد توجه قرار گیرد

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه موضوع سلامت آب، غذا و محیط زیست در استان بسیار اهمیت دارد، گفت: تحقق عدالت نظام سلامت در گیلان مورد توجه همه قرار گیرد.

 

آشوبی با اشاره به پدیده سالمندی در گیلان، بیان کرد: لقب سالمندترین شهرستان کشور متعلق به استان گیلان است.

 

وی با بیان اینکه نژاد گیلک در معرض نابودی است، افزود: رسیدن به میانگین کشوری جمعیت در اولویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد و اگر اقدامی عاجل در این خصوص انجام نشود، تا ۵۰ سال آینده نژاد گیلک از ادبیات حذف می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش بار مضاعف به بخش بهداشت و درمان استان گیلان با مهاجرت‌های معکوس، بیان کرد: بخش قابل توجهی از مهاجرت‌ها به استان گیلان، شامل مهاجران سالمند می‌شود که نیروی مولد نیستند بلکه خود نیازمند مراقبت‌های ویژه بهداشتی و درمانی هستند.

 

با مردم استان در راستای بهبود زیرساخت بخش بهداشت و درمان عهد بسته‌ایم

 

آشوبی با بیان اینکه ما با مردم استان در راستای بهبود و ارتقا زیرساخت بخش بهداشت و درمان عهد بسته‌ایم، اضافه کرد: اکنون به دنبال وفای به عهد هستیم و نمونه آن پیگیری روند اجرا و ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال رشت است که در کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت مطرح و کد رهگیری پروژه نیز دریافت شده است.

 

وی با اشاره به پیش بینی تجمیع ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بودجه سال ۱۴۰۲، افزود: موضوع تجمیع خدمات تشخیصی در بیمارستان‌های استان نیز از موضوعات اصلی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی است زیرا اکنون برای انجام یک سی تی اسکن، یک کودک بستری باید از بیمارستان ۱۷ شهریور به بیمارستان پورسینا اعزام شود که ما به دنبال برطرف کردن این چالش هستیم و به همین منظور نیز نشستی در جهت راه‌اندازی بخش سی تی اسکن در مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور رشت داشته‌ایم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کارهای بزرگی در این استان شروع شده است، گفت: موضوعات مدنظر ما از چالش‌های محیط زیستی تا غربالگری و همچنین پیشگیری از انواع سرطان‌ها می‌شود، اکنون بیماری‌هایی مانند انواع سرطان‌های گوارشی و پستان، چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به راحتی و با کمترین هزینه درمان خواهد شد.

 

جبران عقب ماندگی نظام سلامت گیلان در دستور کار قرار دارد

 

آشوبی با اشاره به اینکه جبران عقب ماندگی نظام سلامت گیلان در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: رفع عقب‌ماندگی‌های نظام سلامت هدف اصلی ما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و از رسانه‌ها می‌خواهیم در جهت آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم کوشا باشند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد زباله‌های عفونی خود به شدت حساس است، افزود: دفع و امحاء زباله توسط دانشگاه با حساسیت دنبال می‌شود، تا حداقل در وضعیت کنونی دفع زباله استان، از سمت واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی باری بر دوش استان نباشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار