کد خبر : 105000
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402- 31: 20

جریمه میلیاردی متخلفان بازار در گیلان

جریمه میلیاردی متخلفان بازار در گیلان

مدیرکل صمت گیلان از جریمه میلیاردی متخلفان بازار خبر داد و گفت: طی هشت روز اخیر بیش از ۳۷ میلیارد ریال متخلفان بازار جریمه و پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت معدن و تجارت گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۱۱۶ واحد صنفی در سطح استان طی هشت روز مورد بازرسی و کنترل قرار گرفته، اظهار کرد: از آغاز طرح نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۵۹۷ فقره پرونده برای متخلفین بازار گیلان تشکیل شده است.

وی تعداد پرونده های حوزه قاچاق را ۲۱ مورد برشمرد و افزود: عصر امروز طی گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ در انبار یک شرکت پخش دارویی و بهداشتی محصولات خارجی فاقد مجوز به‌عنوان قاچاق کشف و تشکیل پرونده شد.

مدیرکل صمت گیلان همچنین از کشف مقادیری لاستیک سبک عرضه خارج از شبکه به همت بازرسان این اداره کل خبر داد و گفت: عرضه خارج از شبکه کالاهای مشمول شفاف سازی، به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصداق بارز قاچاق محسوب و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

پورحیدری با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در طرح نظارتی صمت، خاطرنشان کرد: طی هشت روز اخیر مجموع ارزش پرونده های متشکله این طرح نظارتی را بیش از ۳۷ میلیارد ریال بوده که برای اعمال جریمه به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه نظارت بر کالاهای اساسی و رسیدگی به شکایات اعلامی به سامانه ۱۲۴ را در اولویت این طرح نظارتی است،افزود: بازرسان در دو شیفت صبح و عصر به صورت نامحسوس و سر زده به واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی با هدف کنترل بازار و برخورد با برهم زنندگان نظم بازار در بازار حضور دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار