کد خبر : 100867
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402- 59: 20

شهردار رضوانشهر:

جشنواره هنر محیطی در راستای ترویج فرهنگ بازیافت است

جشنواره هنر محیطی در راستای ترویج فرهنگ بازیافت است

شهردار رضوانشهر با اشاره به اینکه جشنواره هنر محیطی در راستای ترویج فرهنگ بازیافت است، گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی رضوانشهر از اهداف این جشنواره است.

به گزارش گیلانستان، رضا رسولی شهردار در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دومین جشنواره هنر محیطی رضوانشهر از یکم تا سوم آذر ماه با حضور بیش از ۴۰ هنرمند از سراسر کشور در این شهر برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره هنر محیطی در راستای ترویج فرهنگ بازیافت بوده که توسعه فرهنگی و اجتماعی رضوانشهر از اهداف این جشنواره به شمار می رفت.

 

رسولی با اشاره به اینکه پدیده توسعه یک پدیده چندگانه و چند وجهی بوده و در یک مجموعه شهری نیز یکی از جنبه های مهم توسعه، توسعه کالبدی و در واقع توسعه امکانات شهر است، افزود: خیلی از شهرهای توسعه یافته به لحاظ کالبد و فیزیک شهر متاسفانه به لحاظ محتوایی شاید هم اندازه کالبدشان توسعه پیدا نکرده اند.

 

وی با بیان اینکه اینکه به نظر می رسد که توسعه اجتماعی یک جامعه شهری حتی در جوامع شهری که دارای امکانات کالبدی کمتری هستند می تواند در واقع یک اثر ماندگار، یک تفاوت محسوس را نسبت به سایر جوامع ایجاد کند، گفت: ما در مجموعه شهری رضوانشهر با همین دیدگاه علاوه بر کارهایی که در حوزه کالبدی کردیم که معمولاً آنها هم یک درام اطلاعاتی در پیش زمینه دارد، سعی کردیم که زمینه را برای توسعه فرهنگی و اجتماعی مردمان شهر عزیزمان هم فراهم کنیم.

 

شهردار رضوانشهر ادامه داد: با همین دیدگاه برای اینکه ما بتوانیم این فرایند را ادامه بدهیم و بتوانیم کار را برای نسل های آینده به یک نقطه بهتری برسانیم، شهرداری و شورای اسلامی رضوانشهر، خانه خلاقیت و نوآوری شهر بهشت را راه اندازی کرد و کار این مجموعه در واقع این است که بتواند برای بخش جوان تر و خلاق تر و در واقع نسل بعدی شهروندان رضوانشهری فضایی مناسب فراهم کند که این تجربه و مسیر توسعه را بتوانند خودشان با دستان خودشان شکل بدهند و به همین دلیل به عنوان یک شهروند این اعتقاد را با پوست و گوشت خودشان حس کنند که توسعه در دستان خود مردم است نه یک ساختار بالا دستی.

 

رسولی تصریح کرد: در همین راستا دومین رویداد که شکل بزرگتر و ملی هم پیدا کرده، با موضوع محیط زیست که به نظر می رسد مهمترین ویژگی و مزیت منطقه رضوانشهر است برگزار و بیش از ۴۵ جوان خلاق و دانشجو از نقاط مختلف کشور در رضوانشهر حاضر شدند و به خلق آثاری با رویکرد محیط زیستی و با استفاده از مواد و متریال بازیافتی پرداختند.

 

شهردار رضوانشهر افزود: ما هم در راستای ترویج فرهنگ بازیافت و همینطور آشنا شدن نسل های جوان تر شهر ما با این رویداد و اتفاق و پدیده و همچنین ایجاد زمینه برای توسعه هرچه بیشتر فرهنگی و اجتماعی شهرمان تلاش خواهیم کرد که این آثار را که درحال خلق شدن هستند در نقاط مختلف شهر انشالله به اکران بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار