کد خبر : 28144
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1397- 06: 19

جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی در بندرانزلی

جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی در بندرانزلی

شهردار بندرانزلی گفت: چهارمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی از ۳۰ مرداد لغایت ۸ شهریور در بندرانزلی برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حسن پورقربان شامگاه سه شنبه در آغاز چهارمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی بندرانزلی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی با هدف احیاء تالاب انزلی در محیطی متفاوت برگزار می‌شود اظهار داشت:  برای رسیدن به اهداف این جشنواره نیازمند حمایت تمامی مردم و کمک مسئولان هستیم.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه تلاش است تا با احیای تالاب، بندرانزلی مهد زیبایی‌های طبیعی این منطقه و حتی کشور شود گفت: این جشنواره با حمایت و همکاری شورای اسلامی شهرانزلی، فرمانداری، ادارات و سازمان‌های فرهنگی این شهرستان از ۳۰ مرداد لغایت ۸ شهریور در بندرانزلی برگزار می‌شود.

پورقربان با تاکید بر اینکه تلاش است با دعوت از هنرمندان و پیشکسوتان به منظور اجرای برنامه‌های هنری در این جشنواره توجه مردم اقصی نقاط را به تالاب انزلی متمرکز کنیم افزود:  تالاب انزلی سرمایه ارزشمند ملی و جهانی است که با حفاظت و احیاء باید بار دیگر این زیبایی‌های را در جهان مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر انزلی یک شهر ساحلی، توریستی و گردشگری محسوب می‌شود و با همکاری و برنامه‌ریزی تیم جایکاه تا پایان امسال محلی تحت عنوان محل گردشگری و معرف گیاهان آبزی تالاب در این شهر دایر می‌شود گفت: این مرکز به منظور شناسایی و معرفی بیشتر تالاب انزلی راه‌اندازی می‌شود.

شهردار بندرانزلی ایجاد  سوئیت‌های شناوری با همکاری بخش خصوصی را از اقدامات در دست طراحی عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام  در راستای حمایت از گردشگران و برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و مواهب الهی در شهر انزلی انجام می‌شود.

پورقربان با بیان اینکه در اختیار داشتن ۹ کیلومتر از نوار سواحلی و وجود جاروپ ساحلی دلیلی مهم برای حفاظت از محیط دریایی در راستای حفظ و نگهداری رودخانه‌ها، احیاء تالاب‌ها و منابع دریایی در شهر انزلی است افزود: امید است با همکاری مسئولان در حفظ و احیای تالاب بندرانزلی نقش موثری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی برگزاری این جشنواره رساندن صدای تالاب انزلی به تمامی مسئولان کلان کشور است زیرا تالاب انزلی تنها مختص استان گیلان نیست و به تمامی دنیا تعلق دارد گفت: به‌مناسبت هفته دولت شهرداری بندرانزلی ۴۶ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رساند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار