کد خبر : 40413
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مرداد 1398- 14: 18

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عطایی:

جوانان در مسیر درس آکادمیک سید الشهدا (ع) در عرفه قرار بگیرند

جوانان در مسیر درس آکادمیک سید الشهدا (ع) در عرفه قرار بگیرند

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین عطایی دقایقی با اشاره به فضیلت والای روز عرفه اظهار کرد: دعای عرفه یک انسان‌شناسی تجربی، فلسفی، عرفانی، نظری یا علم النفس و انسان‌شناسی معرفت النفس است.  وی با بیان اینکه دعای عرفه، خداشناسی را در اختیار انسان قرار می‌دهد، گفت: اوج خداشناسی در دعای عرفه معرفت به خدا و  معرفت

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین عطایی دقایقی با اشاره به فضیلت والای روز عرفه اظهار کرد: دعای عرفه یک انسان‌شناسی تجربی، فلسفی، عرفانی، نظری یا علم النفس و انسان‌شناسی معرفت النفس است.

 وی با بیان اینکه دعای عرفه، خداشناسی را در اختیار انسان قرار می‌دهد، گفت: اوج خداشناسی در دعای عرفه معرفت به خدا و  معرفت به نفس است چراکه دعای عرفه بستر یافتن معرفت، انسان را هموار می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به قرائت دعای عرفه توسط سیدالشهدا (ع) بیان کرد: امام حسین علیه‌السلام با مقام خود در این دعا می‌خواهد که خداوند مقام ترس را به ایشان عطا کرده و ایشان از خداوند، عرفان طلب می‌کنند.

عطایی با بیان اینکه قرائت دعای عرفه از طرف فردی که تمام مدارج  را طی کرده قابل‌تأمل است، تصریح کرد: قرائت عاشقانه دعای عرفه توسط سیدالشهدا (ع) نشان‌دهنده این است که حضرت ذوب در خدا بوده و عاشقانه مناجات می‌کند ازاین‌رو، چنین رفتاری جز از یک انسان عاشق برنمی‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه جوانان ایران اسلامی گفت: جوانان با ظواهر غلط‌انداز خود ممکن است فکر برخی‌ها را به‌اشتباه انداخته که انگار آنان مسیر دشمن را طی می‌کنند، اما جوانان به‌شدت تشنه معرفتند.

عطایی جوانان را تشنه معرفت دانست و افزود: جوان امروز در مواجهه جامعه با بحران معنا، معرفت، با ظواهری خواص در جامعه ظاهر می‌شوند؛ اما برخلاف هجمه‌های دشمن در مسیر معرفت قرارگرفته‌اند لذا شایسته است روز عرفه را قدر دانسته و جوانان در مسیر درس آکادمیک سید الشهدا (ع) در روز عرفه قرار بگیرند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به آداب روز عرفه خاطرنشان کرد: اگرچه در روز عرفه به‌ظاهر غسل و خواندن زیارت عاشورا روزه گرفتن تأکید شده اما با توجه به اینکه دعای عرفه یک انسان‌شناسی  تجربی است، اگر روزه مانع بهره‌مندی از این دعا شود بهتر است روزه گرفته نشده و بامعرفت به دعای عرفه توجه شود.

وی با بیان اینکه با حضور در روز دعای عرفه در ثواب حج حاجیان  شریک خواهیم شد، افزود: امیدواریم که بتوانیم روز عرفه را به‌درستی درک کرده و درس‌آموز خوبی در آدرس آکادمی که سید شهدا باشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار