کد خبر : 42046
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398- 17: 11

حذف نام شهید از تابلو برخی کوچه‌ها در رشت/ وعده پیگیری شهردار و شورا برای برخورد با متخلفین

حذف نام شهید از تابلو برخی کوچه‌ها در رشت/ وعده پیگیری شهردار و شورا برای برخورد با متخلفین

حذف نام شهید از تابلو سر برخی کوچه‌ها در حالی در شهر رشت انجام شد که برخی از متولیان قصد تکذیب این موضوع را داشتند ولی عضو شورای این شهر و شهروندان این موضوع را تائید کرده و شهردار رشت نیز بخشنامه‌ای را پیرامون برخورد با عاملین حذف عنوان شهید صادر کرده است.

چندی پیش موضوع حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای معابر عمومی در تهران که از طریق رسانه ملی پخش شد سروصدای فراوانی ایجاد کرد و درنهایت مسؤولین امر اعلام کردند که این اقدام سهوی بوده و عمدی در کار نبوده است، اما گویا این قصه سری دراز دارد و با مشاهده برخی از اقدامات باید به سهوی بودن آن شک کرد.

قصه پُر غصه حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای معابر عمومی و کوچه‌ها به شهر رشت نیز سرایت کرده و تصاویر موجود گویای این واقعیت تلخ است.

فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت صراحتاً این موضوع را تائید و به برخورد قانونی با متخلف و متخلفین این امر تأکید کرد.

اما این ختم ماجرا نبود و برخی از مدیران شهرداری رشت سعی کردند با انتشار مطالبی مبنی بر اینکه حذف عنوان شهید فقط در یک تابلوی سطح رشت و به‌صورت سهوی انجام‌شده، خواب غفلت خود را درباره چنین تحرکات مسمومی توجیه کنند.

تعدادی از جوانان رشت نیز در اقدامی خودجوش اقدام به‌اضافه کردن عنوان شهید از تابلوهایی که این عنوان از آن‌ها حذف‌شده بود کردند.

با عاملین حذف عنوان شهید در رشت برخورد می‌شود

فاطمه شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای معابر عمومی شهر اظهار کرد: متأسفانه اخیراً شاهد انجام این اقدام در برخی از مناطق شهر رشت بودیم که موجب تأسف و شرمندگی در پیشگاه خانواده‌های معزز شهدا و مردم ولایتمدار رشت شده است.

وی با تأکید بر برخورد با عاملین حذف عنوان شهید از تابلوهای سطح معابر عمومی رشت گفت: به متولیان این امر هشدار می‌دهم که در صورت تکرار این اقدام به‌شدت با آنان برخورد می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه آرامش و عزت ایران اسلامی را مرهون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: هنوز عطر شهدا در کوچه‌های این شهر به مشام می‌رسد و انتظار می‌رود در روزهایی که به هفته بزرگداشت دفاع مقدس نزدیک می‌شویم نام و یاد شهدای گران‌قدر که با نثار خون خود موجب امنیت و آرامش ملت ایران و سرافرازی همه ما شده‌اند بیش‌ازپیش گرامی داشته شود.

شیرزاد با بیان اینکه از شهردار رشت انتظار ورود جدی به این موضوع را داریم، افزود: انتظار می‌رود ناصر حاج محمدی شهردار رشت این موضوع را به‌صورت بخشنامه به شهرداری‌های مناطق پنجگانه و به‌تمامی حوزه‌هایی که به نحوی نقشی در این زمینه‌دارند اعلام کرده و با هوشیاری از بروز چنین حرکت‌هایی که در تضاد باارزش‌های انقلاب است برخورد کند.

وی با تأکید به پیگیری این موضوع و برخورد قاطع با فرد متخلف و یا متخلفین بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی رشت با جدیت پیگیر این موضوع بوده و هیچ‌گونه اهمال و کم‌کاری دراین‌باره پذیرفتنی نیست.

برادر شهید اصغر تاش: عنوان شهید از تابلو اسم برادرم حذف شد

برادر شهید محمدرضا اصغر تاش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه عنوان شهید از تابلوی کوچه‌ای که به اسم برادرم بود حذف‌شده، اظهار کرد: حدود دو هفته پیش توسط یکی از همسایگان منزل مادری‌ام از این جریان و حذف عنوان شهید از تابلو مطلع شدیم.

عبدالرضا اصغر تاش با بیان اینکه گویا عنوان شهید پیش‌تر از این از کنار اسم روی تابلو حذف‌شده بود، گفت: با توجه به اینکه طی این مدت درگیر مراسم فوت مادرم بودیم فرصت مقتضی ایجاد نشد تا به این موضوع بپردازیم اما چند روز پیش پس از تماس با رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و مدیر روابط عمومی شهرداری رشت این مسئله را اطلاع دادیم تا موجبات سوءاستفاده دشمنان انقلاب و اسلام فراهم نشود.

وی با اشاره به اصلاح تابلوی کوچه شهید اصغر تاش افزود: همان روز نخست با حضور نیروهای شهرداری رشت تابلو اصلاح شد و از این بابت سپاسگزارم.

ابلاغ بخشنامه شهردار پیرامون برخورد با عاملین حذف عنوان شهید

علیرضا قانع نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مباحث مطرح‌شده پیرامون حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای معابر عمومی سطح رشت اظهار کرد: متأسفانه دریکی از تابلوهای موجود دریکی از کوچه‌های شهر این اتفاق سهواً رقم خورد که پس از اطلاع نسبت به اصلاح آن اقدام شد.

وی با تأکید بر اینکه نامه یا طرحی مبنی بر حذف عنوان مبارک شهید از تابلوهای سطح رشت مصوب نشده، افزود: این موضوع ادعایی کذب بوده و حفظ حرمت و جایگاه شهدا بر همگان واجب است.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای توسط ناصر حاج محمدی شهردار رشت پیرامون این موضوع بیان کرد: شهردار رشت با حساسیت پیگیر این موضوع بوده و در این راستا بخشنامه‌ای مبنی بر توجه بیشتر به این مبحث و در صورت تکرار برخورد با متخلفین به‌تمامی شهرداران مناطق پنج‌گانه و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری رشت ابلاغ کرده است.

تاکید بر حفظ و حراست از نام و یاد شهدا

یکی از جوانان و فعالان فرهنگی رشت نیز با انتقاد از اتفاقات رقم خورده پیرامون حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای سطح معابر عمومی رشت اظهار کرد: عزت و امنیت کشورمان را مدیون ایثارگری‌های شهدا هستیم و باید در حفظ و حراست از نام و یادشان تلاش کنیم.

سید رضا طباطبایی با بیان اینکه در بسیاری کشورهای دنیا برای گرامیداشت سربازان جنگی کشورشان، تندیس ساخته و یادبود برگزار می‌کنند، افزود: در این کشورها ارزش و احترام فراوانی برای سربازان و نظامیانی که در جنگ حضور داشتند قائل بوده و حتی به‌منظور تکریم آنان جایگاه‌هایی ویژه در مترو و غیره ایجاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی و نابرابر جانانه از کشور دفاع کردند، گفت: تلاش افراد سرسپرده برای حذف نام شهدا به روش‌های مختلف، خیانت به آرمان‌های امام و انقلاب و آب در آسیاب دشمن ریختن است.

به گزارش فارس، پس از انتشار خبری در این خبرگزاری مبنی بر حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای معابر عمومی رشت، برخی از مدیران شهرداری رشت تلاش کردند تا با انتشار مطالبی این موضوع را کذب، سهوی و یا مختص به یک تابلو در رشت اعلام کنند و این در حالی است که در حال حاضر به‌غیراز کوچه‌های شهید حبیب زاده (واقع در شهرداری منطقه دو)، کوچه شهید خرسندی (واقع در شهرداری منطقه چهار)، کوچه‌های شهید اصغر تاش و تعدادی دیگر از کوچه‌ها نیز به این لیست نامبارک اضافه‌شده‌اند.

خبرنگار فارس به‌منظور پیگیری بروز این اتفاق در شهرداری منطقه دو جهت دریافت پاسخ از علیرضا کامران راد شهردار این منطقه طی چندین مرحله تماس گرفت تا وی در این خصوص توضیح دهد ولی وی درنهایت از پاسخگویی امتناع کرد.

انتظار می‌رود مدیران شهرداری رشت به‌جای انکار واقعیت‌ها، با دقت و توجه بیشتری به مباحث پیرامون خود توجه داشته و اجازه ندهند سهل‌انگاری‌های آنان برای معاندین نظام و انقلاب بهانه‌تراشی کند.

بی‌توجهی به شهدا، نادیده گرفتن دلاوری‌ها و رشادت‌های مردان و زنانی است که امنیت و عزت را برای ایران اسلامی رقم‌زده و خیانتی بزرگ به سبقه پرافتخار کشور عزیزمان است.

نام و یاد شهدا نه‌تنها بر روی تابلوهای این شهر بلکه بر روح و قلبمان حک‌شده و توطئه‌های کوته فکرانه دشمنان قسم‌خورده انقلاب نیز در حذف عنوان شهید و یاد شهدا نیز کاری از پیش نخواهد برد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار