کد خبر : 104751
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402- 39: 20

مدیرکل اموال تملیکی گیلان در نشست خبری:

حراج خرده‌فروشی کالاهای قاچاق/ کسب رتبه ۱۰ کشوری گیلان در جمع آوری و فروش اموال تملیکی

حراج خرده‌فروشی کالاهای قاچاق/ کسب رتبه ۱۰ کشوری گیلان در جمع آوری و فروش اموال تملیکی

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان گفت: گیلان در جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی ۹ ماه ابتدایی امسال رتبه ۱۰ کشور را کسب کرده است.

به گزارش گیلانستان، احمدرضا موقری عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه در ابتدای فعالیت بنده اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان رتبه ۲۸ کشوری را داشت، اظهار کرد: با فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته طی ۹ ماهه اول سال رتبه ۱۰ در سطح کشور را در اموال منقول کسب کردیم.

 

وی با بیان اینکه اموال تملیکی در ۲ بخش تعیین و تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های متروکه موجود در گمرکات شامل ۸۶ فقره بود که ۲۵ فقره مربوط به گمرک آستارا می‌باشد.

 

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با بیان اینکه تعداد ۱۴ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ است، افزود: تمهیدات لازم جهت اخذ مجوزات برای این پرونده‌ها در حال انجام است.

 

موقری با بیان اینکه تعداد ۳۸ فقره از این پرونده‌ها مربوط به گمرک انزلی است، اضافه کرد: ۱۸ فقره از این پرونده‌ها مربوط به سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۲۰ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

 

وی با بیان اینکه ۲۳ فقره از این پرونده‌ها مربوط به گمرک حسن‌رود است، گفت: ۱۷ فقره از سنوات گذشته و طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۶ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

 

موقری با بیان اینکه در بازه زمانی یک مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ تعداد کل پرونده‌های سنواتی موجود ۲۰۴ فقره بود، تصریح کرد: ۱۵۸ فقره به وزن تقریبی پنج هزار و ۲۳۰ تن تعیین و تکلیف شد.

 

تعیین تکلیف تعداد ۵۳ دستگاه خودروهای رسوبی در گمرکات گیلان

 

وی با تاکید بر اینکه تعداد ۵۳ دستگاه خودروهای رسوبی در گمرکات ذکر شده تعیین و تکلیف شده است، افزود: تعداد کل پرونده‌های تعیین و تکلیف شده از تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ هزار و ۹۳۱ فقره بوده است.

 

موقری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کالای اساسی سنواتی در انبارهای گیلان وجود ندارد، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده کالای رسوبی نداشته و موجودی انبارها متعلق به سال جاری بوده که در حال تعیین تکلیف هستند.

 

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۱ پرونده تشکیل، ۶۴۰ پرونده فروخته، ۷۱۴ پرونده امحا، ۹۸ پرونده اعاده، ۴۴۸ پرونده برائت و ۳۱ پرونده واگذار شده بود.

 

وی جمع کل پرونده‌های تعیین تکلیف شده در بازه زمانی اول مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ را ۲ هزار و ۴۸۵ فقره عنوان کرد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۴ پرونده تشکیل، ۱۰۳۷ پ رونده فروخته، ۱۱۲۶ پرونده امحاء، ۳۲ پرونده اعاده، ۲۳۹ پرونده برائت و ۵۱ پرونده واگذار شده است.

 

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با اشاره به درصد فروش این اداره نسبت به ۱۷ ماهه سال قبل بیان کرد: درصد فروش از تاریخ یکم مهر ماه ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه ۱۷ ماهه سال قبل ۸۱۱ درصد بوده است.

 

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از راه اندازی حراج خرده فروشی در بستر سامانه الکترونیکی دولت خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ حراج فروش لوازم خانگی برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار